11 Ocak 2010 Pazartesi

Aşure

Türk Bakkalı'na aşurelik buğdayın geç gelmesi sebebiyle bu seneki aşuremi bende zamanında yapamamış oldum, zamanında yapamamış olsamda bu seferki yaptığım hem çok beğenildi hemde çok bereketliydi, bir çok kişiye nasip oldu yemek, yiyenlerden olumlu dönütler almak beni çok mutlu etti, geç olsada yapmış olduğum aşurenin tarifini paylaşıyorum, yapmak isteyenlere kolay gelsin şimdiden ;)

Malzemeler
  • 750 gr aşurelik buğday
  • 1,5 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı kuru fasulye
  • İsteğe bağlı 1 kahve fincanı pirinç (ben kullanmadım)
  • 6-7 adet kuru incir
  • 10-15 adet kuru kayısı
  • 10-15 adet kuru ananas (bende vardı kullandım, illa kullanılmak zorunda değil)
  • 1 su bardağı kuru sarı üzüm
  • 1 portakal kabuğu
  • 1,5 kg toz şeker
  • 4-5 adet karanfil
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası (pirinç kullanıyorsanız nişasta kullanmanıza gerek yok)
  • İsteğe bağlı 1 paket vanilya (iki farkli tencerede pişirilirse iki paket kullanmanızı tavsiye ederim)
  • İsteğe bağlı 1 adet küp küp doğranmış elma (ben bu sefer kullanmadım)
  • İsteğe bağlı ocakdan indirildikden sonra birkac damla gul suyu da ilave edilebilir.

Üzerini süslemek için

  • Tarçın
  • Nar
  • Hindistan cevizi
  • kavrulmuş fındık, ceviz, badem
  • Çekilmiş çam fıstığı
  • Aşurenin içine katılan kuru meyvelerden de üzerine süslemek için birazı ayrılabilir.

Yapılışı

  • Bir gece öncesinden buğday elimizle iyice ovarak ve duru su elde edene kadar yıkayalım, ben suyunu 6 kere değiştirdim, ilk ıslatıldığında sarı renkli bir su oluyor, suyunu değiştirip yıkadıkça rengi açılıyor.
  • Suyun rengi durulunca buğdayların üzerini kapatacak kadar su ekliyoruz ve buğdayların şişmesi için sabaha kadar bekletiyoruz. (Fasulye ve nohut konserve kullanılmayacaksa onlarda birgün öncesinden ıslatılarak şişmesi için bir gün suda bekletiliyor)

  • Sabahleyin buğdayın suyunu değiştirip varsa büyük bir tencereye yoksa buğdayı ikiye bölüp, farklı iki tencerede, buğdayların üzerini 4 parmak geçecek şekilde su ilave edip buğdaylarımızı pişiriyoruz
  • Kuru meyveleri, incir hariç hepsini sudan geçirip yıkıyoruz, sonrasında bir kaba alıp hafif yumuşayana kadar pişiriyoruz. (İnciri ayırma sebebimiz, çekirdekleri çabuk dağıldığı için aşurenin rengini değiştirebiliyor, inciri ocakdan inmeye yakın içine atıyoruz.) Kuru meyveleri pişirmeden direk de ilave edebilirsiniz, ben yumuşasınlar diye birazcık haşladım.
  • Portakalın kabuğunu soyup beyaz zarından ayırıp minik minik doğruyoruz (istenirse rendelenebilirde), acısının çıkması için biraz suda bekletiyoruz.

  • Nohutu ve fasulyeyi konserve kullanmayacaksak, farklı tencerelerde yumuşayana kadar pişirip, pişen göcelerin içine ilave ediyoruz, konserve kullanacaksanız, yıkayıp süzdükden sonra pişen buğdayların içine atıp karıştırıyorsunuz.
  • Kıvam çok koyu olursa kaynamış su ilavesi yapabilirsiniz, genelde şeker ilavesinden sonra kıvam sulanıyor zaten, gerek de olmayabilir.
  • Pişen buğdayın içine nohut, fasulye ilavesinden sonra kuru meyvelerimizi suyunu süzüp tencereye ilave edip birkaç dakika karıştıra karıştıra pişiriyoruz.
  • Karanfilimizi ve suyunu süzdüğümüz portakal kabuklarını ilave ediyoruz.
  • En son şeker ilave ederek, kaynamaya başladıkdan sonra ocağın altını kısıp 4-5 dakika kısık ateşte pişirip, istenirse tad versin diye vanilya ilave edilebilir.
  • Sıcakken kaselere boşaltıyoruz.
  • Üzerini arzu ettiğimiz şekilde süslüyoruz.

Bu Ölçüden yaklaşık 40-45 kişilik çıkıyor. Afiyet Olsun efendim ;)

Resmi orjinal büyüklükte görmek için üzerini tıklayın.

16 yorum:

  1. canim yeni blogun hayirli olsun.

    YanıtlaSil
  2. Aysecim, tesekkur ederim canim :)

    YanıtlaSil
  3. Cok eglenceli bir blog olmus ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  4. Seni eglendirebildiysem ne mutlu bana :))

    YanıtlaSil
  5. asureden kaldiysa ben hafta sonu bi gelsemmi ki oralara
    canim benim tebrik eederim
    cok sevdim blogunu
    gercekden de cok eglenceli
    orlandodan sevgiler
    Muberra

    YanıtlaSil
  6. Nurdan blogun hayirli ugurlu olsun. Lezzetli yemeklerini bizlerle paylastigin icin tesekkurler. Asureyi daha onceden yayinlasaydin. Ben yaptim. Seninkisi kadar lazzetli olmasada idare etti. Durdukca sekeri azaliyormus farkettigimde gec oldu.
    Annemin bir sozu var. Lezzetli yasammi lezzetli yemekmi?Sizce hangisi.

    YanıtlaSil
  7. Muberracigim, canim arkadasim, kaldi tabi kalmaz mi? hem bitse bile ben sen geliyorsun diye tazecik yaparim, sen gel yeter ki :))
    Guzel dusuncelerin icin sagol canim benim,
    fistiklari cok opuyorum
    Selamlar :)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Adsiz,
    Tesekkur ederim, asureyi daha onceden yayinlamayi bende istedim ama bugday olmayinca malesef gecikti :(
    Eminim ki, sizin asureniz de guzel olmustur, Durdukca sekeri azaliyor demissiniz ya, inan birgunden once tuketildigi icin, tecrube edemedim o soylediginizi :)
    Annenizin sozu cok guzelmis, her ikiside onemli bence, agzinin tadi olmadikdan sonra lezzetli bir yasamain olmasi, ya da en lezzetli yemeklerin oldugu yerde huzurun olmamasi cok kotu, bu yuzden ikisinin de dengede olmasi lazim,
    Rabbim, agzimizin tadini ve hayatimizdaki lezzeti hic eksiltmesin insallah,
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  9. harika olmus,fatma eris

    YanıtlaSil
  10. resimlerden çook güzel gözüküyor.
    en kısa zamanda deneyip yorumlarımı yazarım,ellerine sağlık hamarat hanım :)

    YanıtlaSil
  11. Yapmak nasip olurda yemek nasip olmaz mi hic?
    Bu sene uc kere yaptim, ikisini kendim, birini arkadaslarla toplanip yaptik, kokusuyla mi yoksa goruntusuyle mi doydum bilinmez yiyemedim :)
    Sen yap, benim yerime de ye :)

    YanıtlaSil
  12. site cok guzel. gelir gider bakarim artik. ben hic asure yapmadim. bir gun niyelenirsen bu tarifi denerim artik. ama once tadina baksam fena olmaz :)

    YanıtlaSil
  13. Himm guzel dusuncelerin icin tesekkur ederim Emikom, birde kim oldugunu cikarabilseydim, asure yaptigimda sana da bir kap getirirdim, sende tadmis olurdun, hicte fena olmazdi o zaman :)

    YanıtlaSil
  14. şükriye eminseroğlu29 Mart 2010 11:12

    aşure zahmetli bir tatlı esasında.ama sana göre kolaydır.diğer tatlılarda marifetini gösterdiğin gibi bunda da başarılı olmuşsun maşallah :)

    YanıtlaSil
  15. Ay sorma annecim,
    Bende senelerdir cok zahmetli tatli oldugunu dusunup yapanlarinkisini hayranlikla yiyordum :))
    Ama yaptim ve gordum ki baya bi kolaymis :)
    Asure zamani bol bol yapiyorum kimse beni tutamiyor :))))

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers