7 Ocak 2010 Perşembe

Kıymalı Pide

O Atlanta'nın gelmiş geçmiş en güzel aşçılarından biri,
O mükemmel bir misafirperver,
O bütün öğrencilere anne tadında yemekler pişiren harika bir anne,
O hamarat mı hamarat, mütevazi mi mütevazi, elinden herşey gelen müstesna bir şahsiyet,
O ve ailesi çok ama çok yardımsever (Türk Festivaline giderken iki gün üst üste arabamın aküsü bitmesi münasebetiyle beni yarı yolda bırakmayıp gelip yardımcı olmuşlardı bunu hiç unutamam hızır gibilerdi mübarek )


O, O, O onun hakkında sayılacak sanırım çok fazla şey olmasına rağmen Top listemizi şimdilik 5 madde ile sıralayalım, (Hala kim olduğunu bulamadıysanız sizin Atlanta'da yaşamadığınızı varsayıyorum ;)

Ne zamandır alacaktım şu pide tarifini, ama bir türlü denk gelmiyordu, neyseki bugün günler öncesinde planlanıp pide tarifi alınmaya gidildi, O da ne! yine sofra donatılmış, A'dan Z'ye herşey kısa bir sürede hazırlanıp sofraya buyur edilmişti, sözde tarif almaya gidildi ama bunun yanında baya bi sofradaki tadlardan tüketildi, yediklerimizi eritelim bahanesiyle masadan kalkılıp pide yapma aşamaları bir bir resmedildi, sonrasında fırından yayılan misssss gibi pide kokuları etrafı sarmışken birazdaha oturuldu, sohbet edildi ve gidecek olanlara paket yapıldı, kalanlara ise (yani bana) yeni demlenen çayla birlikte sıcacık, miss gibi pidelerden ikram edildi, yemek bulunca ye sloganından yola çıkarak tabakda ne var ne yok hepsi tüketildi, yetmedi bide eşimin için ekstra bir paket yapıldı, Atlanta'ya düşen ilk kar taneleri ile de giriş kısmına ara verilip tarife geçildi ;)

Malzemeler

Hamuru İçin

  • 2 su bardağı ılık su
  • 4 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı toz maya
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ

Kıyma Harcı için

  • Yarım kg kıyma
  • 2 orta boy domates
  • 1 büyük kuru soğan (veya iki küçük)
  • Maydonoz
  • 2 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Kıymalı Harcın Hazırlanışı

  • İşin püf noktası bir gün öncesinden doğranmış ya da blendırdan geçirilmiş soğanla kıymayı yoğurup buzdolabından dinlendirmek, ertesi gün diğer malzemelerle karıştırıp yoğurmakmış, böyle olmasının sebebi kıymalar piştikden sonra pidenin üzerinde sabit kalıyormuş, dağılıp dökülmüyormuş.
  • Domatesler blendırdan geçirilir
  • Maydonozlar elde minik minik doğranır.
  • Baharatlar,tuz ve salça da ilave edilerek, hepsi soğanlı kıymaya eklenip yoğurulur.

Yapılışı

  1. Bütün malzemeleri varsa ekmek makinesinde bir gün önceden yoğurtup içinde bekletiyorsunuz, ekmek makineniz yok ise elinizle yoğurup en az yarım saat dinlendiriyorsunuz.
  2. Portakal büyüklüğünde bezeler alıp yuvarlıyorsunuz
  3. Açacağınız bezeyi önce elinizle üzerine bastırıp boyuna boyuna çekiyorsunuz.
  4. Uzunlamasına merdane ile hamuru açıyorsunuz.
  5. Son olarak iki kenarından tutup biraz daha çekip dinlenmesi için kenara bırakıyorsunuz ve diğer yumaklar içinde aynı işlemi uyguluyorsunuz.
  6. Pidemizin üzerine bolca kıyma koyulur, bol koyulmasının sebebi pidenin daha yumuşak olması içinmiş.
  7. Kenarlar kıvrılarak parmaklarla bastırılır, (Pişme anında açılmaması için)
  8. Son olarak üzerine bastırılarak önceden yağlanmış tepsiye ya da aleminyum folyo kaplanmış fırın telinin üzerine pideler dizilir.
  9. Önceden ısıtılmış 400 F-200 C(fırına göre farklılık göstereceği için 425F de olabilirmiş) fırına pideler verilir.
  10. Yaklaşık 15-20 dakika (aralarda kontrol edilerek ) pişirilir.
  11. Çıkar çıkmaz kenarlarına tereyağı veya margarin sürülerek yumuşaması sağlanır.
  12. Dilimlere kesilerek afiyetle yenilir.

***Tarif ve bugünkü harika ikramların için çok teşekkür ederim Kıymet Ablacım, en kısa zamanda diğer tariflerini blogumda yayınlamak için sabırsızlanıyorum;)

Kahvaltı ikramlarından sadece biri ve alelacele çekilmiş kahvaltı sofrası

24 yorum:

  1. Supeeer bir blog olmus. Tebrik ediyoruum:)))

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler Sehnazcigim :)

    YanıtlaSil
  3. Blogun hayirli olsun canim, cok guzel olmus..tarifler super zaten, ama bu kymali pide beni yoldan cikardi..hergun rejime baslayan benim icin hic iyi bisey yapmadin:))ilk firsatta denenecekler listesinin bir numarasinda..yalniz ben Atlanta'dan biraz uzak kaldigim icin bu gizemli hamarat ablamizin kim olduguna karar veremedim,cok var hamarat bayan orda biliyorum, o yuzden bizi aydinlatirsan cok mesut olurum...
    blogun icin tekrar tebrikler...

    YanıtlaSil
  4. Tamam resımdekı ellerı gorunce hemen cıkarttım kım oldugunu KIYMET ABLAAAAAAAAA. Tebrık edıyorum Nurdancım ıyı yere kapak atmıssın. Sen bır kac gun daha takıl orada. Sagolsun Kıymet abla burada bıle benı dusunmus unutmamıs.

    YanıtlaSil
  5. Elifcigim tesekkur ederim canim :), Rejimi bir sonraki pazartesiye ertelersin artik :D bunu mutlaka dene pisman olmazsin :))
    Tarifi kiymet abla yapti, resmin en sonunda ismini yazmistim ama dikkat etmemissin galiba :)

    Feride ablacim cok hossun ilahi seni :) cok hossun, Kiymet abla seni bile dusunmus derken kismini anlayamadim nasil yani :))

    YanıtlaSil
  6. Yaaa inanmiyorum yaaa ben de yapmak istiyorum bu guzel yemeklerden...Kiymet Abla sen cok yasa...
    Ne diyeyim, Nurdan gibi becerikli biri ve Gonca gibi uretici biri bir araya gelirse boyle muhtesem bir blog olusur vesselam. Ellerinize saglik guzeller...Renk uyumu, icerik duzenlemesi, ne bileyim yaaa herseyiyle mukemmel...

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Canim Istanbul'um,
    guzel duygularin, dusuncelerin ve de dileklerin icin cok tesekkur ederim, begenmene sevindim, daha dur sen, harika seyler yaptigini duydum senin, birebir gelip bunlari olumsuzlestirmek istiyorum, bakalim kim daha becerikli gorecez :)

    YanıtlaSil
  9. Canim super bir blog olmus, ne diyeyim hem o NEFIS tarfiler icin hemde boyle hos bir blog'u hazirlayip paylastigin icin ellerine & kollarina saglik :D Yakisir arkadasima :D Yalniz blogun dizayni tam seni yansitiyor, SUPEEEEERRR :))

    Ayrica ne zamandir pide istiyordum en kisa zamanda denicem insallah....

    YanıtlaSil
  10. Canim benim, begenmene sevindim :))
    Guzel dusuncelerin icin tesekkur ederim, pideyi yaptiginda donutlerini merak ediyorum, paylasirsan sevinirim...

    YanıtlaSil
  11. Hayirli olsun blogun canim,

    Kiymet ablanin pidelerinden ben de yemek istiyorum, napcaz simdi?

    Muhabbetle

    Fatma & Kamer

    YanıtlaSil
  12. Fatmacim,
    Tesekkur ederim canim :)Kiymet ablaya soylerim bu istegini ona gore sana gun schedule eder :)

    YanıtlaSil
  13. vildan ablan17 Mart 2010 00:33

    çok güzel gözüküyor.ben kıyma yemem ama misafirlerim için deneyebilirim.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Kiyma seven misafirlerine yap bari de pidenin tadini alsinlar :)) Afiyet olsun simdiden misafirlerine :)

    YanıtlaSil
  15. şükriye eminseroğlu4 Nisan 2010 08:01

    kıymalı pideyi çok severim.güzel gözüküyor.denemek isterim.
    tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Rica ederim annecim, kiymali pideyi bende coook severim :)

    YanıtlaSil
  17. oructa tarif almak coook zor oluo hele bide saat 6 ise:()))

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Adsiz,
    tavsiyem iftardan sonra bakmaniz :)

    YanıtlaSil
  19. Bu tariften kaç adet çıkıyor acaba? Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Bu tariften kaç adet çıkıyor acaba? Ellerinize sağlık.........harikaaaaaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  21. süper görünüyo ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  22. An itibariyle yil olacak 2015 ben bu tarifin mubtelasiyim..tesekkurler efendim..

    YanıtlaSil
  23. Elinize sağlık
    http://lezzetlipratiktarifler.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers