21 Nisan 2014 Pazartesi

Tahinli Kurabiye (Videolu Tarif)



Bu guzel kurabiye tarifiyle tanismama vesile olan, Chicago'da ki gittigimiz ilk ev sahibesi  sevgili Fatma'ya ait, birgun havadan sudan konustugumuz bir zamanda sana cok guzel bir tahinli kurabiye tarifi verecegim, bayilacaksin demisti, bu kadar guzel olabilecegini hic mi hic tahmin etmezdim zira tadina bakmadigim seylerin tarifini denemek nedense beni sonuca ulastirma noktasinda genelde yari yolda birakip butun hevesi alt ust edebiliyor, ama bu kurabiyeyi iyi ki denemisim diyorum :) Kurabiyeyi tadanlar bu tatdan vazgecemiyorlar, disi yumusak ici hafif sert, hani boyle pastanelerde satilan un kurabiyesi olur ya tadi da aynen oyle. Ustelik yapimi cok kolay, haftalarca taze kalabilecek kadar da guzel bir kurabiye.

Edindigim tecrubelere dayanarak ununu cok koyarsaniz, kurabiye oldukca sert oluyor ama yinede tadi kotu oluyor diyemem, ama olurda unu az gelirse bu sefer yogun bir tahin tadi elde ediyorsunuz bu haliyle de guzel, en guzel hali ne cok sert ne de cok tahin tadinin geldigi hali diyebilirim. Peki olcunun ayni olmasina ragmen bu farklilik niye? cunku her unun, tahinin, sekerin, yagin kalitesi ayni olmayabiliyor. Aycicek yagiyla denedigimde cok sert oldu, unun markasini degistirdigimde unu az geldi. Sizde yapa yapa tecrube edineceksiniz. 

Dondurma kasigiyla yapmak hem cok kolay hemde pratik, tek lokmalar halinde atistirmalik kurabiye, cayin kahvenin yaninda vazgecilmeziniz olacak simdiden garanti edebilirim.
Instagramin en begenilen kurabiye tarifini sizlerle de paylasmak istiyorum, bu vesileyle Fatma'cigim birkez daha tesekkur ederim canim, blog dunyasina harika bir tarif kazandirdin :)
Tahinli Kurabiye
-1 su bardagi  [200 ml] siviyag (ben light zeytinyagi kullandim)
-1 su bardagi [200ml] pudra sekeri 
-2 turk kahve fincani tahin
-1 paket vanilya 
-Yarim su bardagi ceviz ici
-3.5 bardak un (7 kasik un 1 su bardagi ediyor toplam 19 yemek kasigi un kullandim, (tepeleme olarak)
yumusak bir hamur oluyor ve gunlercede taze kaliyor
kucuk yuvarlak sekil verip 360 f / 180C de  20-25 dk pisiriyorum
Uzeri yumusak olacak, pisip pismedigini altindan anlayabilirsiniz.

Tarifi instagram'da videolu olarakta paylasmistim, hali hazirda cekilmis bir video varken yapim asamalarini tek tek resmederek zaman kaybetmeden bloguma bir tarif daha kazandirmis olayim dedim, umarim Tr'de kiler videoyu izleyebiliyorlardir :) Telefondan izlenmiyor pc olmasi sart :D




18 yorum:

  1. Eline saglik olsun canim.. Su kurabiye koyma kasigini alir almaz yapacagim bu lezzeti..

    YanıtlaSil
  2. Mrb özverili ve başarılı çalışmalarınıza bayıldım. Benimde nacizane bir web sitem var ziyaretlerinizi bekliyorum. www.ig-org com

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Nuran Hanım, en sevdiğim kitaplar gibi açıp açıp tekrar okuyorum tariflerinizi. İyi ki varsınız. Kucak dolusu sevgiler, selamlar...

    YanıtlaSil
  4. kullandiginiz dondurma kasiginin olcusu nedir acaba? Ben 1,5 tbs ve 2 tsp olarak farkli satildigini gordum 1,5 table spoon olaninini aldim digeri cok kucuk gibi geldi gozume o an ama simdi bende yaptim tarifinizi firinda pisiyor merakla bekliyorum :) ama sizin resimlerinize baktim da, sanki daha kucuk kurabiyelerinizin boyutu resime bakinca tepsiye cok sigdirmissiniz su durumda benim pisirme surem daha uzun olabilir sanirim neyse gorucez yanliz kurabiyelerin boyutu veya dondurma kasiginin boyutu hakkinda daha detay verebilirseniz cok sevinirim :) tesekkurler bu ve diger butun paylasimlariniz icin. ozellikle de kolay patlicanli bogreginizin tiryakisi oldum yillar sonra sayenizde amerikada bogrek yedim :) Yufka cok kuru oldugu icin bir turlu tepsi bogregi yapamiyordum yufkalar acilmiyordu bir kac denemeden sonra yufka almaktan da denemektende vazgecmistim taki sizin sitenizi bulana kadar.... coooooooook tesekkurler cooook guzel paylasimlariniz icin..

    YanıtlaSil
  5. Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

    Cafe Malzemeleri
    Endüstriyel Mutfak
    Etsiz Çiğ Köfte
    Patatesli Börek
    Biber Dolması

    YanıtlaSil
  6. Içinde taban mersini gibi görünen pembe şeyler ne? Taban mersini ya da uzum koysak güzel olur mu??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimde gorunenler ceviz kirigi aslinda, yakin cekimde sanki kuru uzum yada yaban mersini gibi gorunmusler.

      Sil
  7. Ceviz yerine fındık koydum okadar güzel bi lezzet olduki misafirlerim tarifini almadan gitmedi ellerinize emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Efsane ve asik olacaginiz kurabiye tarifi deneyin ben mübtela oldumm heo yapiyorum suaralr haric diet vardiye amannasipse bugun yapicam.. yiyen herkes asik oluyo

    YanıtlaSil
  9. Yaptık da arkadaş bildiğin tahin helvası bu ya, uğraşacağıma marketten alırım 2 liraya 😅 Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  10. Denedim çok güzel oldu aynı görüntüdeki gibi. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. Guzel bir site http://yesiminyemekleriresimleri.blogspot.com/?m=1 siteme de beklerim

    YanıtlaSil
  12. Kabartma tozu yok mu acaba

    YanıtlaSil
  13. Ben 1 pk kabartma tozuda ekledim.Çok guzel oldu.Ama tarif gerçekten cok guzel düştü.Çok tsk ederim.Ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  14. Eee kabartma tozu yokmu

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers