10 Mayıs 2010 Pazartesi

Sokak Simidi



Eminim ki sokakta satılan simitlerin içeriğinde kullanılan malzemelerle benim kullandığım malzemeler arasında uzaktan yakından bir alaka yoktur, buna rağmen deneme yanılma yöntemiyle bulduğum bu tarifi gün geçtikçe eklemeler ve çıkarmalar yaparak sokak simitine en yakın tadı en sonunda buldum, yiyen herkesin çok beğendiği, tarifini istediği bu simiti de blogumda daha önce yayınlamama rağmen eklemeli ve çıkarmalı yani tarifin son halini sizlerle paylaşıyorum, artık canınız çektiğinde bol bol yapar hasret giderir, yerken benim de kulaklarımı çınlatırsınız. Simit yapmanın en güzel yanı evinizin simit fırını gibi kokması, gurbette olmayanlar bu kokunun ne kadar önemli olduğunu bilemezler, en kötü yanı ise evinizin heryerinin susam olması :) Ne demişler gül dikensiz olmaz.


Blogdaki diğer simit alternatifleri için burayı ve burayı tıklayabilirsiniz.


Malzemeler
  • Kavrulmuş susam
  • Pekmez (daha kızarmış bir görüntü için)
Hamur Malzemeleri (10 adet orta boy simit için)
  • 1 su bardağı ılık su (250 ml 1cup)
  • 1 su bardağı ılık heavy cream veya çiğ krema yoksa süt de olabilir. (250ml 1 cup)
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı toz maya
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 4-5 su bardağı un (all purpose un ) Su bardağı ölçüsü 1 cup yani 250 ml
Yapılışı

 Orta ateşte sürekli karıştırmak kaydı ile en az yarım saat susamları kavuruyoruz. Yüksek ateşte susamların yarısı yanıyor, yarısı beyaz kalıyor, çok kızaranlar mısır gibi patlıyor, hatta susamın yağı çıkıp yanık bir koku çıkıyor ortaya, işte bu sebeple sürekli karıştırmak gerekiyor.) Eğer TR'de yapmak isterseniz simiti (ki hiç zannetmiyorum ) simitlik susam alıyorsunuz, o fırında simitle birlikte pişip kavruluyor. Susamı kavurduktan sonra hamuru yoğurma işlemine geçebiliriz.





ılık su, sütü yoğuracağımız kaseye alıp üzerine toz şeker ve mayayı ilave edip karıştırıyoruz. Mayanin kabarması için 2-3 dk. bekliyoruz.
Mayamız kabardıktan sonra tuzu, sıvıyağı, yumurtayı ve unun 5 bardağını ekleyip hamuru yoğuruyoruz. Elimize yapışan hamuru kalan 1 bardak unun yarısını da dökerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz, eğer hala elinize yapışıyor ise kalan unu da ilave edebilirsiniz ama genelde ihtiyaç olmuyor.
Hamuru yoğurduktan sonra unlanmış tezgahın üzerine alıp, hamurun üstünü de unladıktan sonra,
Sıcak su ile ıslatılmış temiz mutfak havlumuzu hamurun üzerine kapatıp hamuru dinlenmeye (mayalanmaya) bırakıyoruz.
Yaklaşık yarım saat sonra hamurumuz iki katı büyüklüğüne çıkmış oluyor.
Mayalanan hamuru uzunca rulo haline getiriyoruz.
10 eşıt parçaya bölüyoruz. (bıçakla kesiyoruz)
Her bir parçayı uzun şerit haline getiriyoruz.
Uzun şeritimizi ikiye kıvırıyoruz. (Resimdeki gibi)
Saç örgüsü şeklini veriyoruz.
İki ucunu elimizi hafif suyla ıslatarak birleştiriyouz.
Diğer hamurları da aynı şekilde şekil verip unlanmış tezgahın üzerinde hamurları dinlendiriyoruz.


Pekmezin içine çok az su katıp, pekmezimizin kıvamını inceltiyoruz. Pekmeziniz yoksa pekmezle yapacağımız işlemin aynısını suyla da yapabilirsiniz.
Simitimizin üstünü ve de alt kısmını fırça ile pekmezli sulu karışımdan sürüyoruz.
Daha sonra kavrulmuş susamlarımızın bulunduğu kabın içine simitimizi önlü arkalı susama batırıyoruz.


Susamlara batırılmış simitleri önceden yağlanmış tepsiye veya benim gibi fırın telinin üzerini folyo ile kaplayıp sprey yağla yağladıktan sonra simitlerimizi teker teker aralarda boşluk olacak şekilde diziyoruz. Simitleri fırına vermeden önce fırını 200C 400 F de 5 dk ısıtın ve fırını kapatın. fırının sıcaklığı ile simitlerin mayalanması daha hızlı oluyor.
Isınmış fırında 10-15 dk mayalanan simitler. Böyle mayalandıklarında kabardıkları için ve yüksek ısı da pişeceklerinden dolayı çıtır çıtır oluyorlar piştiklerinde.


500 F-250 C'de 10-15 dakika pişiriyoruz. Daha çıtır ve kızarmış olmasını isterseniz fırınınızın broil ayarında fırından çıkmadan önce 2 dk broilde kızartın.

Simiti ertesi güne ikram edecekseniz, fırından çıkıp ılıklaştıkdan veya biraz soğuduktan sonra hava almayan bir kaba veya poşetin içine koyup buzdolabında bekletin, ertesi gün buzdolabından çıakrtır çıkartmaz fırında ısıtın, aynı tazeliği koruyacaktır. Aynı şekilde freezer'a da simitler ılıklaştıktan sonra poşetin içinde koyup istediğiniz süre kadar saklayıp sonrasında buzlarını çözdürmeden direk fırında veya mikrodalgada ısıtarak aynı tazeliği yakalayabilirsiniz.
Ertesi güne kalan ve malesef iyi şartlarda saklanmayan simitler susamlı galeta tadında kıtır kıtır oluyorlar.

Hamuru yoğurduktan sonra buzdolabında en fazla 2-3 gün poşetin içini unlayarak ve hamurun buzdolabında da kabarma ihtimalini göz önünde bulundurarak hamuru poşete koyup ağzını bağlarken biraz yukarıdan bağlamaya ve poşetin içinde hamurun şişmesi için yer kalmasına dikkat edin yoksa hamur mayalanarak poşetinizi patlatabilir.
Efendimm bu kadar ayrıntıdan sonra yapacak olanlara kolay gelsin diyerek tarifimi sonlandırıyorum.

139 yorum:

  1. coook nefis gozukuyo nurdancim,ellerine saglik. bizzat senin simidini gordum,dokundum,kokladim ve yedim. :) turkiyedeki sokak simitlerinden hicbir farki yok.
    yanliz sunu da eklesen fena olmaz,simidi yaptiktan sonra, bol trafikli,tozlu bir highway'e cikiyoruz,simitleri suratle arabanin camindan disari cikararak egzoz gazlarina tutup, arabayi durduruyoruz.sonra da bol tozlu kaldirimlara yanlislikla dusururmuscesine nazikce yere atip,toza bulanmasini sagliyoruz. iste simdi tam anlamiyla bizim simitlerden oldular. :)
    esra afacan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok nefis ve guzel simitlerim oldu cok teskkur ederim

      Sil
  2. Esracim cok datlisin sen ya, sabah sabah iyi guldum, ciddi ciddi okuyorum bende :)) Ilahi sen cok yasa :))tamam bir sonraki denememde soyledigini deneyecegim :D Guzel ve objektif yorumun icin tesekkur ederim canimm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili arife tarif gerek,enfes gozukuyor demektense, once denedim, hemde senin yazdigin cok yararli ayrintilarada dikkat ederek...harika oldular, kucuk bir cocuk gibi de sevindirik oldum :-) hayatimda ilk defa da hamur yoguruyordum bide...cok lezzetli, beyaz peynir, domates ve cay la, harika...sana te$ekur ederim, benim ne zamandir ozledigim, ve uzunca bir suredir gidemedigim 5000 kilometre uzagimda ki ozledigim lezzetlere kavu$turdun beni, tekrar sagol :-)
      sevgiler...
      s.YAMAN

      Sil
  3. gercekten nefis gozukuytor, Nurdancigim, gecen bende yaptim.cok fena canim cekti ama, boyle yapmamistim bi daha yapacagim insaallah. Ben H -marttan aldigim kavrulmus susami kullandim cok da guzel oldu kavurma isi beni biraz korkutuyor acikcasi yarim saat onu nasil kavurcaksin benim gibi dusunenlere duyurulur:)

    YanıtlaSil
  4. Cok leziz gorunuyorlar ve cok severim simiti Tr e gıdınce sabah kahvaltılarını sımıtle yapıyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Canooo dun ben yapmistim arkadaslarla kahvaltida yemistik, herkes bayildi cok guzeldi amaaaaaaa benim tarifle seninikinin alakasi yok bugun baktim senin tarife cok farkli, seninkileri gorunce dayanamadim bugun yine senin tarifinle yaptim cok daha harika oldular,thanks cnm...Simitlerimin resimlerini yolluyorum notumuda bekliyorum:))))

    YanıtlaSil
  6. Wooowww, bu güzellikleri görünce hemen esimi de cagirdim ekran basina ve birlikte inceledik resimleri. Öyle güzel duruyorlar ki, insanin ekran basinda "cittirasi" geliyor, ellerine saglik diyorum.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Zehra ablacım,
    Eğer tarifi tutturamazsan ben sana yapar getiririm, sende bir çay demlersin afiyetle yeriz olur mu? Aslında Nur marketde de var kavrulmuş susam, ama bizim bukavurduğumuz beyaz susamların yerini tutmuyor bence, zamanı olmayanlar için bahsettiğin gibi H-mart alternatifini de kullanabilirler.

    New York'tan
    Eskiden bende TRiye gittiğimde her kahvaltımı simitle yapardım, şükür burda tarifi tutturabildiğim için artık TR'deki simitlere özlem duymuyorum ve inanırmısınız burda çok fazla yapıp yediğimden midir nedir, TR'ye gidince canım hiç simit çekmiyor :)

    Meryem ablacım,
    Yapmış olduğun simitleri az önce gördüm muhteşem olmuşlar, boynuz kulağı geçermiş atasözü de tam bu olayı resmetmiş, ellerine sağlık 10 puan :)

    Kevser hanım,
    simiti ailecek beğenmenize çok sevindim, emin olun tadı da görüntüsü kadar waaowluk :)
    En kısa zamanda yapıp yemeniz dileğiyle

    YanıtlaSil
  8. nurdan hanim ellerinize saglik gunlerdir sabirsizlikla ailecek simit tarifini bekliyorduk:) bugun yaptim harika oldu oglum okuldan gelince ev simit kokuyordu annecim inanmiyorum simit!!!! diye bagirdi cok tesekkur ederim esen kalin saygilar...tariflerinizin devamini bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  9. nurdan hnm
    tarifinizi meryem araciligi ile buldum . bende bugun yaptim firinda pisiyolar su ana hersey yolunca gorunuyo sadece sekil vermede zorlandim . bi iki tanesine de kasar koydum icine kasarli simit olsun diye :) tarif icin tesekkurler ..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Adsiz,
    Sizinde ellerinize saglik, hatta yapmissiniz da afiyet olsun, gurbet diyarlarda hasret giderebildiyseniz ve bende buna vesile olduysam ne mutlu bana...

    Sevgili Adsiz 2
    Meryem ablam sagolsun baya bi reklamimi yapmis :)
    Sonucu yazmamissiniz, umarim istediginiz gibi olmuslardir, kasari simit pistikten sonra koymanizi tavsiye ederdim, zira hamurun pismesinden once kasar eriyip sonrasinda sertlesmis olabilir, ama olmayabilirde :)ben denemedim bilmiyorum, deneyen biri olarak izlenimlerinizi almak isterim.

    YanıtlaSil
  11. Adsiz 2 :)
    sonuc bekledigimin cok uzerinde oldu tek sorun hamuru daha kucuk kesmeliydim cok kabardilar giant simitlerim oldu :)) lezzeti guzeldi hakkaten sokak simidi ..
    icine kasar koyma fikri pek de iyi degildi eriyip disina cikmisti ama cokta kotu degildi. yapimida gayet kolaydi. hamur isinde cok usta olmayan biri icin ben yaptiysam herkes yapar ;)

    YanıtlaSil
  12. selamün aleyküm, Nurdan hanımcım cici sayfanıza bayıldım :) gerek dizayn gerekse fotoğraflı açıklamalı anlatımınız için tebrik ederim. Fotoğraflarınıza isminizi koymanızı öneririm, naçizâne.
    Daha önce çok farklı bir sokak simidi tarifi öğrenmiştim ama epeyce zahmetli olduğu için ve deneyenlerin olumsuz yorumlarından dolayı hevesim kaçmıştı, sizin tarifiniz çok pratik gibi görünüyor, paylaşımınız için teşekkür ederim denemek isterim fakat önce birkaç konuda sorum olucak:
    1-Pekmez yerine mapple syrup kullansam yoğun kokusu simidin tadını bozar mı sizce?
    2-All purpose un yerine, bread flour kullanmak daha iyi sonuç vermez mi?
    3-Ben TN'deyim siz nerdensiniz :)

    Şimdiden teşekkürler ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Fatosh,
    Simit goruntulerini blogunda gorerek merakimi gidermis oldum :) sonrasinda da sen yazmissin tesekkur ederim, aslinda benim simitlerim de buyuklerdi, daha kucuk simitler icin dedigin gibi kucuk yumaklardan yapabilirsin.
    Insallah birsonraki denemenden daha basarili sonuclar elde edersin, selamlar

    Sevgili Jibek,
    Ve aleykum selam, cici sayfama bayilmis olmana bende bayildim :) tesekkur ederim, tebrikleriniz icinse rica ederim...fotograflara isim yazma konusunda haklisiniz, hangi programda yazmami tavsiye edersiniz? bide fotograflarimi benden izinsiz kullanacak olan insan her halukarda kullanir dusuncesi ile resimlerimi yaziyla degistirmiyim guzelligini diye dusunuyordum, ama bi program tavsiyesinde bulunursaniz deneme yapabilirim :)
    Gelelim sorularinizi cevaplamaya
    1-Mapple surubu market raflarinda gormus olmama ragmen hic tatmadim, bilmiyorum, kokusu cok yogunsa kullanmanizi tavsiye etmem, ya da birtanesinde deneme amacli kullanabilirsiniz :) birde sulandirarak kullanacaginiz icin yogunluk daha da aza indirgenmis olabilir, net bir cevap veremeyecegim kusura bakmayin.
    2-Olabilir aslinda, bunu da denemedigim icin sizi olumlu ya da olumsuz anlamda yonlendirmek istemem, ben all purpose undan da cok harika sonuclar elde ettigim icin acikcasi baska bir un arayisi icerisine girmedim :)
    3- Bende GA'danim, tanistigima cok memnun oldum, blogunuzdaki tariflere yetismek imkansiz bende sizi tebrik ediyorum, cok hizlisiniz :)

    YanıtlaSil
  14. Bende size kendi simit tarifimi vereyim. Saat 11 civari siteden cikip sola donuyorsun yaklasik 3-4 dakika yurudukten sonra karsi caddeye geciyorsun hemen sagda manyak bir pastane var. Iceri giriyorsun 2 tane buyuk simit diyorsun :) her bir simitin buyuklugu direksiyon ebatinda :) sonra ordan cikip yandaki BIM marketine ugrayip ordan cemen ya da acili ezme alip eve geliyorsun. Posetten cikartip ... (gerisi size kalmis) :) :)

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Nurdancım (içimden geldiği gibi hitap etmek istedim, umarım samimiyetimi yadırgamazssın :))

    Fotoğraflarının güzelliği bozulmaz merak etme :) bilâkis daha profesyonel bir görünüm kazanır.

    Fotolarının ışık ayarını yazısını ayarlamk için benim kullandığım Photo Scape programını kullanabilirsin, nasıl kullanacağının detaylarını yazmak için email adresini aradım ama göremedim. Takıldığın yerlerde sorun olursa sen bana email atabilirsin jibekakay@hotmail.com

    Programı ücretsiz kullanmak için, buradan indirebilirsin: http://www.tamindir.com/program/17931/PhotoScape.htm

    Sayfandaki herhangi bir yazının veya Fotoların kopyalanmasını tamamen engellemek için sağ tuş engeli yapılıyor ama onu ben bilmiyorum, tanıdığın bilgisayarcı varsa danışabilirsin.

    Hayrlı haftalar,Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Feride ablacim yaa,
    Yapilir mi bu bize. yiyen var yemiyen var olmuyor ama, TR'ye geldigimde insallah evine gelmek ve o soyledigin harika tattaki simitten ve BIMden aldigin garniturlerle mamalari goturmek isterim :))

    Sevgili Jibek,
    Kendini nasil rahat hissediyorsan oyle yazabilirsin, bence hicbir sakincasi yok :)
    Verdigin bilgiler icin tesekkur ederim, insallah soyledigin programi indirim, aklima takilan yerler olursa sana mail yoluyla ulasirim insallah
    Selamlar

    YanıtlaSil
  17. Nurdancım harika simitlerini denemek istiyorum, toplam kaç tane çıktığını sorabilirmiyim belki yarım malzeme yaparım canım.

    Bugün ılıkken buzluğa atsam, Pazar sabahı Dallas'a giderken götürsem diye düşünüyorum ama malum 8 saatlik yol, buzları çözülünce kayış gibi olurlarmı sence?

    Ben sabırsız susamları yüksek ısıda 10dk.kavurdum :)

    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  18. Cevabi 3 kere yazmama ragmen 3 unde de yayinlanamadi ve ben her defasinda ayni seyleri yazmak zorunda kaldim :) neyse vardir bunda da bir hikmet :)

    Oncelikle sordugun sorunun cevabi tarifte var, belkide emin olmak icin tekrardan sordun, cevapliyim, ortalama orta boy 10 adet simit cikiyor, eger daha kucuk simit istiyorsa malzemeleri yari yariya azaltabilirsin.

    simitleri ilikken degil de soguduktan sonra buzluga atmani tavsiye ederim, zira ilikta olsa bir miktar buharlasma ihtimali var, o da simitleri yumusatabilir, buzluktan ciktiktan sonra simitlerin kayis gibi olacagina ihtimal vermiyorum, olsa olsa simitlerin buzlari cozulurse simitler yumusar, bunun disinda olasi bir ihtimal dusunemiyorum :) insallah yanilmam

    sana iki tavsiyem var, buzlarinin cozulmesini istemiyorsan dondurmalarin satildigi buzdolaplarinin kapilarinda ya da yakinlarinda satilan cooler posetlerine simitleri koyup buzlarin cozulmesine engel olabilirsin,
    ikinci tavsiyem ise soyle zaten yarin gideceksen buzluga koymana gerek yok, ziploc'a soguduktan sonra koyarsan 1 gun boyunca ziplocta kalip, sizinle birlikte yolculuk yapabilir :)
    Sabirsizligin sonucu susamlarin akibeti noldu? soyledigim gibi susamin yagi ciktiysa simitler homojen bir sekilde kavrulmamis olabilir, neyse tecrube etmis olmussundur :)
    Insallah yardimci olabilmisimdir
    Selamlar

    YanıtlaSil
  19. Nurdancım yine ben:) afedersin canım 10 tane simit yazmışsın kaçırmışım.

    ayyy Allah senden razı olsun canım fırından şimdi çıktı dayanamadım sıcak sıcak 1 taneyi yedim bile:P 1 postada fırında:)

    bende pekmez yoktu balı sulandırdım, altları biraz yapıştığı için folyoyu yenileyip bolca yağlayıp fırınladım, geceyarısı çay keyfime buyurmazmısın :) sevgiler ve tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. ve sanırım bu nefis çıtırlar dallasa gidemiyecekler :)

    YanıtlaSil
  21. Afiyet olsun Jibekcim :)
    Dunde biz simit keyfi yapmitik, o yuzden hic canim cekmedi, yemeseydim reklamina kanip bugun tekrar simit icin kollari sivayabilirdim :)
    pekmez aslinda daha kizarmis bir gorunum vermek icin, yani pekmez yoksa suyla da yapabilirdin, balin simitin rengini degistirecegini zannetmiyorum ama deneyen birinden de yorumlari alabilirim,
    begenmene sevindim
    kolay gelsin

    YanıtlaSil
  22. Melahat
    Siteniz cok guzel gercekten ellerinize saglik.
    Ne kadar guzel, teferruatli tarif vermissiniz.yarin ilk isim bu muthis gorunumlu simidi denemek olacak.Sonucu sizinle paylasacagim insaallah.Tesekkurler

    YanıtlaSil
  23. Melahat hanim,
    Sitemi begenmenize sevindim, tesekkur ederim,
    Teferruatli olunca, kafada olusabilecek olasi soru isaretlerini ortadan kaldirmis oluyorum ve bu da beni diger sitelerden farkli kiliyor,
    sonucunuzu sabirsizlikla bekliyorum, denedim de kotu oldu diyen hic olmadi zira
    Simdiden afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  24. Melahat
    Simit tarifinizi bugun denedim. Gercekten tam istedigim lezzet ve citirlikta, ayrica gorunumu de fevkalade oldu.Misafirim simitleri Turkiyeden getirdigimi sandi.Sizin dediginiz gibi bu tarife denedim olmadi diyen cikmaz saniyorum.Simit sayesinde cok guzel bir sitenin de mudavimi oldum.Basarilarinizin devamini diliyorum. Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Melahat hanim,
    Tr tadinda simitler yaptiginiz ve de bunlari misafirlerinizle paylasip sonrasinda sitemde guzel dileklerinize yer verdiginiz icin tesekkur ederim, ellerinize saglik afiyet olsun,
    Sitemi begenmenize sevindim, her zaman beklerim :)

    YanıtlaSil
  26. su tasinma islerim bi bitsin .gider gitmez bunu yapicam ins.sagol canim benim.

    YanıtlaSil
  27. Nereye tasiniyorsun yine?
    Yaptiginda yorumlarini merak ediyorum, beni merakta birakma, simdiden afiyet olsun canim benim...

    YanıtlaSil
  28. Nurdancim gercekten dedigin kadar varmis...Ben filme daldim simitleri unuttum... cok yuksek isida oldugu icinde 5 dk da yandi :((ama ona ragmen sole bi yanmayan kenardan koseden kopara kopara yedimm ..superlerdii...yaktigima ikinci kez uzuldum sonuc karsisinda...kesinlikle bi daha bi daha yapacagim bir tarif..Paylasim icin tesekkurler...

    YanıtlaSil
  29. Ben Moskova'da yaşıyorum, bugün canım simit çekti, sizin tarifinizi denedim muhteşem oldu, artık burada simit yok diye üzülmeme gerek kalmadı ;) Akşam eşime de güzel bir sürpriz olacak. Paylaşım için ben de çok çok teşekkür ediyorum ve minik prensinizle size sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  30. nurdancigim ya ben yaptim ama senin dedigin derecede senin dedigin dakikada yandilar:(heveslenmistim bende buradaki misafirlerime surpriz olacak diye ama yandi canim derecesini dusursem seninki gibi kizarmis olurmu acaba citir citir:)

    YanıtlaSil
  31. merhabalar öncelikle tarifiniz cok güzel görünüyor ben bug+n denedim fakat istedigim sonucu alamadim.pastane pohcasi gibi yumusacik ve kabarik bisey oldu acaba nerde yanlis yapmis olabilirim sizce

    YanıtlaSil
  32. Hergun gelip bu simit tarifinizin fotografina bakiyorum ic gecirerek ;( tarifinizi kendimi daha iyi hissettigim zaman mutlaka yapacagim. Blogunuzdaki tum tariflerinizi okudum. Niye ara verdiniz, yazmiyorsunuz artik? Bence geri donmeyi dusunun. Sizden daha cok faydalanalim. ;) Florida'dan sevgilerle. Ozlem.

    YanıtlaSil
  33. bir yıldır yurt dışında yaşıyorum. Simit bizim gibiler için çok özlenen, çok iştah açıcı bir rüya burada. tarifiniz çok başarılı malzemelerimi dün aldım birazdan hazırlamaya başlayacağım simitlerimi; umarım benim simitlerim de sizinkiler gibi nefis görünür sonunda. Elinize sağlık. Beirut'tan sevgilerle
    Mana

    YanıtlaSil
  34. herkimsen tebrikler açıklamandan dolayı teşekkürleri:)

    YanıtlaSil
  35. sokak simidi gibisi yok yanına da bir ayran kalper ohhh en güzel menü işte :)

    YanıtlaSil
  36. bnde yaptim cok guzel oldu.allah razi olsun..canim cok cekmisdi :)

    YanıtlaSil
  37. Sevgili Nurdan, yurt dışında yaşayan bizler bilir bu simit krizini değil mi? Allah razı olsun senden simitler harika oldu. Yalnız eklemek istediğim bir şey fırından fırına değişir ya ayarlar bende havagazı fırını var, ateş yanıyor yani, 250 derecede kavurur diye 200 de pişirdim pişmeye biraz kala 250 ye belki iki dakika falan çıkarttım, üzerlerini de kızarttım ama belki benimki 200 derece olduğu için pişmesi daha uzun sürdü yarım saat diyebilirim. Bir de folyonun üzerine yağlı kağıt serdim, bundan sonra sırada verdiğin başka tarifleri denemek var, harikasın sağol :)))

    YanıtlaSil
  38. Tugbacigim,
    SImitler yansa da guzeldir, umarim birsonraki denemende yakmamissindir :)
    selamlar

    Sevgili Noni,
    Guzel yorumunuz icin tesekkurler, simiti yapabilmis olmaniza cok sevindim, blogunuza girip baktigimda benim de linkimi vermissiniz tesekkur ederim :)
    Selamlar

    Zelihacigim,
    Ayy tuh uzuldum simdi, sanirim firin farkliligindan dolayi olabilir, deneme yanilma yoluyla firinin dilinden anlayip, sende harika simitler yapabilirsin :)

    Sevgili adsiz,
    muhtemelen unu az gelmis olabilir, ve guzelce yoguramamis olabilirsiniz, birde yuksek isida pismedigi zaman yumusak oluyor, daha citir olmasi icin yuksek isi sart!

    Sevgili ozlem,
    Geri dondum iste :)) ama eskisi kadar hizli olamiyorum malesef, heh diyorum simdi oyuncaklari ile oynuyor bloga birseyler koymali, ama ben pcyi actigimda miknatis gibi cekiyor bizim yavruyu :))
    yeni bloguma da beklerim, madem Amerikadaymissiniz :)

    Sevgili Mana,
    Umarim denemis ve de istedigin sonucu yakalmissindir :)

    Sevgili adsiz,
    Herkimsen demissin ya, profil kismindan kim oldugumu ogrenebilirsin :) sende her kimsen yorum yazdigin icin tesekkur ederim :D

    sevgili Tarif
    kesinlikle katiliyorum, ucgen peynirimizi unutmayalim ama o da bu guzelligi tamamlayan bir parca.

    sevgili Merve54
    yapmana ve de tutturmana cok sevindim
    afiyet olsun selamlar

    Sevgili Evin kedisi,
    Evet iste bende o gelen simit krizlerinin akabinde, azmettim yaptim basardim :))
    deneme yanilma yoluyla cok farkli deneyimler elde ettim, hepsinin tadi farkli ve guzeldi,
    soylemis oldugun yontem de olabilir tabi, sonucta hepimizin firini farkli, ve firinlarimizin dilinden sadece biz anlariz degil mi :))

    selamlar

    YanıtlaSil
  39. yorum yazmadan geçmek istemedim... tarifinizi denedim gerçekten mükemmel oldu hatta sayfamda isminizi kullanarak paylaştım...ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  40. Merhaba Nurdan,

    Ben Sevi. Menlo Park, CA'da esim Emre ile birlikte yasayan, mutfakta pek de basarili olmayan 28 yasinda bir anne adayiyim. Bu emaili size, tesekkur etmek ve guzel bloglariniza yeni yazilar eklemeye devam etmenizde size ilham vermek icin yaziyorum.

    Dun - pazar gunu - mutfakta becerikli arkadasim Miray ile sizin sokak simidinizden yaptik. Miray bana bahsetmistik simit yapmak istediginden, ben de sizin sitenizi kesfedip, linkini ona yollamistim. Ben Miray'lara gittigimde simidin hamuru coktan hazirdi. Ben gidince de susam kavurma ve simitlere sekil verme asamalarini beraber hallettik. Sonucta herkesin bayila bayila yedigi 11 adet simidimiz oldu. Hatta, Miray'in kahvaltiya davet ettigi diger arkadasi Gozde de tarifi isteyince, sizin sitenizin linkini ona da forward ettik.

    Bugun de Miray email atmis, sirada bu var diye: Sizin pastane acmasi tarifiniz! Dedim, hamuru yogur, ben ellerimi unladim geliyorum :)))
    Saka bir yana, sitenize bugun yine goz atarken kardes blogunuz Deals 2 Buy for Mom'i gordum, bir de oglunuz Akif Kerem'in 1. yas gunu pastasina goz attim. Oncelikle oglunuzu allah bagislasin. Ben de subat 2012'de ilk cocugumu dunyaya getirecek olmanin heyecani icerisindeyim. Biz de oglan bekliyoruz. Sadece tek bir kiz kardesi olan benim icin erkek guzel bir degisiklik olacak :)

    Uzun yazip cok zamaninizi almak istemem. Sadece size yeni takipcileriniz oldugunu haber vermek ve pozitif enerjili, yararli bloglariniz (tarif stiliniz ve resimler de harika - cok yardimci oluyor tarifi anlamada) icin size tesekkur etmek istedim.

    Sevgiler,
    Sevi

    YanıtlaSil
  41. merhaba, tarifte hiç değişiklik yapmadan işe geç kalmamak adına sabahın 5 ınde kalkıp yaptım, oğlum simidi çok seviyor diye. çok güzel oldu, herkes çok beğendi, benimkilerin ebatları biraz küçük olsa da süperdi. Çok teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
  42. ne zamandir simit yapmak istiyorum, burdaki Turk marketinde satilan benim nefsimi koreltmedi, tamam Mugla simidi gibi olmasini beklemiyorum elbet ama citir citir bir sey istiyorum ;) Bunu deniycem, size de haber vericem :)

    YanıtlaSil
  43. merhaba,benim çocuklarım simide bayılır tarif ararken sitenize rastladım ve tarifi uyguladım sonuç mükemmel.size çok teşekkür ederim.şimdi arkadaşlarım falan kahvaltıya geldiğinde herkesin özel isteği lütfen simit yap oluyor.ve bayıla bayıla yiyoruz.çoookkk teşekkür edrim vesile olup böyle güzel bir tarifi bizimle paylaştığınız için.kendize iyi bakın.

    YanıtlaSil
  44. merhabalr simitleriniz cok guzel gorunuyo bende yeni site actim asuman abladan dolayi sizin sitenizi biliyorum sizden dolayi ilham geldi bana desem yeridir ben los anglestan fatma

    bu arada linkinizi siteme nasil ekleyebilirim

    YanıtlaSil
  45. Ellerinize sağlık tekrar, birşeyi merak ettim. Tarifte geçen tatlı kaşığı ve yemek kaşığı ifadeleri aceba teaspoon ve tablespoon ile tabir edilen, diğer tariflerde görmeye alıştığımız ölçüler mi yoksa bildiğimiz tepeleme tatlı kaşığı ve yemek kaşığı ölçüleri midir? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  46. tarifinizi dun gece buldum ve bugun denedim. gorumcem hastanedeydi dogum yapti onada goturdum o da cok begendi. burada turk ekmekcisinden aldigimiz simitten daha guzel olmustu. gercek turk sokak simiti. bu tarifi buldugunuz ve paylastiginiz icin cok tesekkur ediyorum. bir simitsever olarak simit yapmak isteyen herkese tavsiye ediyorum...

    YanıtlaSil
  47. ilk defa denedim ve sonuç gayet güzel oldu,ama 2 kişi olduğumuz için ben tarifteki ölçüleri yarı yarıya yaptım,6 tane çıktı,ben susamları kavurmadım ve piştikten sonra susamlar beyazdı,birde hamurun içine 1 yemek kaşığı pekmez koydum
    ,tadı çok güzeldi fakat esmer ve biraz tatlımsı oldu,siz tarifi aynen uygulayın artık bende hep yapıcam,teşekkürler herkeze

    YanıtlaSil
  48. Kaç yıllık aşçıyım sokak simidine maya konulmaz yalan söylüyorlar benden demesi...

    YanıtlaSil
  49. Simdiye kadar bircok simit tarifini denedim, ama sokak simidi tadini bulamiyorduk. Bu tarifi 2 defa yaptim, herkes bayildi... Hemen tarifini istediler. Bu tarifi paylastiginiz icin size cok tesekkür ediyorum. Bizde Isvicre'de simite hasret kalmistik, sayenizde hasretlik bitti...
    Basarilar diliyorum..

    YanıtlaSil
  50. Bende denedim ve sonuç mükemmel oldu, yurt dışında yaşayanlar için harika bu durum :))) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  51. Çok Şekersin. Teşekkürler tarif için, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  52. yurt disinda sicak simit hasreti cekenler icin harika kalkip hemen yapiyorum.. aaa hem yurt disinda hem de hamileyseniz durum cok acil demektir.. insallah istedigim gibi olur baska sansim yok cunku:>

    YanıtlaSil
  53. Tarifinizi az once afiyetle yedim. Amerika'da yasayan bir Turk gencini cok mutlu ettiniz! :) Cok tesekkurler...

    YanıtlaSil
  54. Sevgili sevi,
    yazistigimiz maili blogun yorum sayfasina da koydugun icin tesekkur ederim, guzel dusuncelerinle beni cok mutlu ettin, selamlar...

    Annemahsustan,
    Tarifi begenmenize ve tutturabilmis olmaniza cok sevindim :)

    Sevgili sanem,
    Umarim tarifi deneyip tutturabilmissindir, hic Mugla simiti yemedim ama Eskisehir simiti gibi citir citir bir tarif :)

    Sevgili Adsiz,
    Guzel yorumunuz icin tesekkurler, afiyet olsun...

    Sevgili Fato,
    Blog alemine hos geldiniz diyorum, sizinde cok guzel tarifleriniz var, takip ettigim bloglar kismina ekleyebilirsiniz, detayli anlatim icin isterseniz mail atabilirim selamlar...

    Sevgili Adsiz,
    Tarifteki cay kasigi ve yemek kasigi olculeri Amerika standartlarindaki tea spooon ve table spoon olculeriyle aynidir, tepeleme yapsanizda (maya) disinda cok birsey farkedecegini dusunmuyorum :)

    Sevgili Hacer,
    Yeni bebeginiz hayirli olsun, tarifi begenmenize sevindim, afiyet olsun...

    Sevgili Adsiz,
    Trde iseniz ozel susamlik simitler satiliyor, onlari kavurmaniza gerek kalmiyor, ama malesef simitlik susam degilse kavurmadan simit pisirilirse resimdeki gibi kavrulmus bir goruntu olmaz
    selamlar...

    Sevgili Adsiz,
    Trdeki simit firinindaki ustalar sizinle ayni gorusu paylasmiyor bilgilendireyim dedim...

    Sevgili Adsiz,
    Tarifi begenmenize ve tutturmus olmaniza cok sevindim, isvicre'ye kucak dolusu selamlar.

    Sevgili Evin Kedisi,
    Guzel yorumunuz icin cok tesekkurler, selamlar...

    Sevgili Adsiz,
    o sizin sekerliginizden
    tesekurler :)

    Sevgili Adsiz1 ve Adsiz2
    tarifi begenmenize ve tutturmus olmaniza sevindim,
    Afiyet olsun
    selamlar

    YanıtlaSil
  55. Kurban oldugum Allah, be guzel lezzetler vermis. Tarifi denedim ve cok guzel oldu. yayinlayan kisiye minnettarim.

    YanıtlaSil
  56. Sevgili adsiz,
    Tarifin olmasina cok mutlu oldum, zira boyle guzel donutler almak mutluluk verici
    afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyiki sizin tarifinize denk gelmisim yoksa denemelerle hem malzeme ziyan olacakti hemde hayal kirikligi olacakti.

      Tarifleri paylastiginiz icin yureginize saglik. saygilar.

      Sil
    2. merhaba, ben ustteki iki mesaji yazan ve simit tarifini deneyen kisiyim. adim menekse.

      bu tarife bir tatli kasigi mahlep tozu ekledim ve cok guzel oldu. denemenizi tavsiye ederim. ama orjinal tariflede harika oluyor.

      Sil
    3. Merhaba Menekse,
      Evet icine mahlep katinca Camlica'nin simitlerine benziyor, afiyet olsun begenmenize sevindimm

      Sil
  57. Londra'dan selamlar, esimle beraber tarifinizi denedik. ilk defa hamur actik, yogurduk ve cok keyif aldik. Firindan sicak sicak cikan simitlerle guzel bir kahvalti yaptik sayenizde. Cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sevindim Burcu hanim :)
      Afiyet olsun, Atlanta'dan selam olsun sizlere de :)

      Sil
  58. ben de yaptım bu tarifi nefis oldu..teşekkürler..

    YanıtlaSil
  59. Barcelona'da yaşıyoruz.çok uzun zamandır simit yememiştik.bugün bu tarifi denedik, çok güzel oldu.evdeki herkes bayıldı :) çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  60. Süper oldu Abla

    Selamlar Almanydan!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun cok sevindim, Atlanta'dan selamlar :)

      Sil
  61. Uzun aradan sonra simit yemek superrr oldu .tarif harika tesekkurler

    YanıtlaSil
  62. Daha lezzetini tadamadim, firindan cikmasini bekliyorum. Danimarkadan selamlar .

    YanıtlaSil
  63. Sagolulun tarifiniz için bu sabah kahvaltıya oğlumda beraber yaptık gercekten çok lezzetli oldu Kahvaltımıza Türkiye havası geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne de guzel olmustur ellerinize saglik,

      Sil
  64. Merhabalar Tarifinizi en yakın zaman uygulayacagım bi sorum olucak bende folyoda yapıcam acaba simitlerin pişerken alt ve üstünü degiştirmeye gerek var mı ?

    Şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu tam anlamamakla birlikte bahsettigim firin derecesinde pisirdiginizde alt ust yapmaniza gerek yok ama sadece firinin ust ayarini aciyorsaniz o zaman ustleri pistiginde birde simitleri res cevirip altlarini pisirmeniz lazim :)

      Sil
  65. tarifini gördüm çok beğendim hemen yaptım tadına doyum olmuyo

    YanıtlaSil
  66. Bugün pikniğimiz için yaptım. Daha önce de sokak simidi yapardım ve arkadaşlarım severdi ama bu tarifle yaptığım simide bayıldılar. Hem lezzetli, hem nefis kokuyor, hem çıtır hem içi yumuşacık puf puf. BUndan sonra simit yapacağım zaman bu tarif ile yapacağım, ayrıntılı anlatım için teşekkürler. Ben daha çnce Eskişehir'in sokak simidinden yapardım, o da güzel. Sizin bu tarifiniz sokak simidinden ziyade kahvaltı veren kaliteli mekanların simitlerine benziyor. Ben olsam "sokak simidi" başlığı yerine "ağzınıza layık simit" falan gibi bir başlık atardım. Çünkü sokak simitlerinde krema, yumurta falan gibi masraflı malzemeler kullandıklarını sanmıyorum. Bugün piknikteki diğer 9 bayan arkadaşım da aynı şeyi söyledi, sokak simidi değil de cafe simidi gibi dediler. Tekrar çok teşekkürler, ellerinize sağlık. Orange County'den (California) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OOooooh ne guzel afiyet olsun cok mutlu oldum :))
      Evet bende yazdigim yazidan okumus oldugunuz uzere kendi yakaladigim tadi sokak simitine benzettim ve yazimda bahsettigim uzere sokakta satilan simitlerle malzeme yonunden uzaktan yakinda bir yakinligi olmadigini da belirttim :))
      Orange County'de benim de arkadaslarim var belki ortak arkadaslarimiz olabilir, selamlar :)

      Sil
  67. sevgili arife tarif gerek ben denedim cok guzel oluyor tarifini biliyordum ama kucuk oluyorlardi demekki daha buyuk yapmaliydim salicakla

    YanıtlaSil
  68. sanki bilmiyoruz

    YanıtlaSil
  69. nasıl güzel bir tarif nasıl güzel anlatım şekli ve fotolama...sitenizin hepspne bayıldım.çok başarılı....instagramda var mısınız acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim, evet Instagramda varim blogumla ayni kullanici adina sahibim :D

      Sil
  70. 400 F de 10-15dk mayalandirdigimiz simitleri 500F de pisirmek icin firindan cikariyor muyuz ? (onceden 500F isitilmis firinda pisirmek gerekiyor mu)firin isisini 500 F e getirene kadar. Eger cikarmiyorsak 10-15dk zamani firin isimiz 500 F geldikten sonra mi tutmamiz gerekiyor
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. firindan cikarmaniza gerek yok, her firinin pisirme suresi ve isitma sicakligi ayni olmuyormus malesef, mesela onceki firinim elektirikli idi daha kisa surede pisiriyordu, suandaki firinim gazli baya gec pisiriyor, siz simitleriniz pisip pismedigini kontrol ederek zamanlamisini kendiniz ayarlayabilirsiniz :)

      Sil
  71. Sevgili arkadasim, senin elinde cokca yedigim simitleri nihayet kendim pisirmeyi denedim. e tabi guzel oldu :D seninkiler kadar cok kizartmadim ;) planlanmadik bir sekilde baskalari da nasiplendiler ben istedigim kadar keyfini cikaramadim yani :)
    ellerin dert gormesin. her asamayi fotolamak ve her detayi yazmakta gosterdigin sabir ve kararliliga hayranim. cok makbule geciyor. Allah razi olsun.
    bugun bu tarifini yine yapacagim insallah. cok miktarda yapip buzlukta stoklamak niyetindeyim. susam kavurma isi en sevmedigim tarafi oldu. ben de bugun susamlari attim firina kavuruyorum su an bakalim nasil olacak. burda sana destan yazarken bir tepsi susami firinda unutup ziyan etmem insallah. unutmadan soyleyeyim (belki zaten soylemisimdir daha once :)) bence bu sokak simidinden cok pastane simidi olarak adlandirilmali. hele benim gibi Ankaralilarin sokak simidi olarak tanidigi olusuma cok uzak :) senin de bahsettigin gibi ben pekmezdense su alternatifini tercih ediyorum. senin kizarmis, benim yanik diye nitelendirdigim :D koyu renkten cok da hoslanmadigima karar verdim. benim gonlumdeki simit acik renkli, dis kismi citir ici pufidik bi sey. zaten babam da su ile yapardi ;) suyun pratik tarafi da var. salata kasesine bolca su (tercihen soguk su) koyarak simitleri yuvarlayip yuvarlayip icine atiyorsun. sonra 5-6 tanesini bi kepce sapina dizip fazla suyunun damlamasini bekliyorsun az bir zaman. sonra da hoooop susam tepsisinin icine. su soguk oldugu icin simitler mayisip uzamiyor fazla.
    bu arada susamlari 200F'dan baslayarak 10 derece arttira arttira her 10 derecede 10 dakika kadar bekleterek kavurdum. en son 320'de 20 dakika beklettim. bundan sonraki denememde direk 320'de 40 dakka filan kavurmayi dusunuyorum. her 10 dakikada tahta kasikla karistirdim. simdilik bu kadar ;) tekrar tesekkurler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masallah Eminecigim bu ne uzun yorum boyle :)
      Guzel puf noktalarini benimle paylastigin icin de cok tesekkur ederim, ben tabi baban gibi usta olamam, o suyu suzdurme islemi felan bana cok ters (beceremem ki )
      Masallah diyorum sana afiyet olsunn

      Sil
  72. Harika emeginize saglık çok güzel bir tarif bugün denedim ve gercekten çok güzel oldu. İki senedir turkiyeye gidemedim gidenlerden istiyordum fakat kısmet olmamıştı yemek. Bu harika tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ediyorum guzel yorumunuz icin, afiyet olsun ;)

      Sil
  73. Nefis görüküyor gercekten ellinize saglik bisey dikatimi cekti neden seker tuzdan fazla cevaplarsaniz sevinirim tsk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim damak tadimdan dolayi :) isterseniz kendi damak tadiniza gore miktari azaltip veya cogaltabilirsiniz, ama yiyenler de bu miktari begeniyorlar dip not olarak ekliyim :D

      Sil
  74. kac kere yaptim, kac kere denedim. her seferinde kafamdan kalpler cikti, bulutlarin ustunde dolastim. turkiyedeki sokak simitlerinden hic bir farki yok, citir simit istiyorsaniz az mayalandirip firina verin daha puf bir simit icin daha fazla bekleyip firinlayin.
    texas san antonio'dan sevgiler

    YanıtlaSil
  75. Biz Ingiltere de yasayan ve simit ozlemiyle yanan bir ciftiz.Tarifinizi gorur gormez yaptIm.Allah razI olsun sizden :)Emeginize sagLIk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasil mutlu oldum anlatamam, sizinde ellerinize saglik olsun selamlar

      Sil
  76. Bizim gibi gurbetciler icin altIn degerinde bir sey bu.Ellerinize,emeginize sagLIk .Allah razI olsun :)

    YanıtlaSil
  77. bunu bu aksam evde yapmaya calisacagim, cok sagolun

    YanıtlaSil
  78. BU tarifi o kadar cok yaptim ki.
    elinize saglik
    AYRICA;
    En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
    Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
    Çalışmalarınızda başarılar...
    Ziyaret etmek isterseniz:
    En İyi Yemek Siteleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel dusunceleriniz icin tesekkur ederim, ayrica blogunuzda bana da yer verdiginiz icin cok naziksiniz

      Sil
  79. Nurdan Hanım,

    106 yorumdan bu güzel ve detaylı tarifinizin ne kadar makbule geçtiğini anlamışsınızdır zaten :) Ben 5 yıldır Columbus, OH'da gurbetteyim, eşim de 1.5 yıldır benle gurbette. Geçenlerde canımız çok simit çekti, ve sizin tarifinizi buldum. Bu Ramazan gününde kolları sıvazldık ve yaptık beraber. İftarımızı onunla açtık, sahuru da onunla yapacağız. Harika oldu, emeğinize sağlık çok net anlaşılır bir şekilde açıklamışsınız, ve her iki ölçü birimde ölçü vermeniz de çok makbule geçti. Öğrenci olduğumuzdan sık gidemiyoruz Türkiye'ye, artık canımız çektiğinde simit keyfine varabileceğiz sayenizde. Allah razı olsun!

    Rezan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle guzel yazmissiniz ki, inanin boyle yorumlari okudukca cok mutlu oluyorum, afiyet olsun :) selamlar

      Sil
  80. Merhabalar,
    Ben yaklasik bir yildir amerikadayim ve canim inanilmaz derecede simit cekiyor.Sizin tarif de cok lezzetli gorunuyor, tarifi uygulamak istedim ama yeterince susamim yoktu.yasadigim yerde adi gecen marketler yok, trader joes ta ve costcoda bulamadim, bol miktarda susam bulabilecegim baska yerler var mi?ornegin wallmart, target gibi?Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehracim, bende amerikaya bir yil once tasindim, susami kore urunleri satan magazalarda buldum hatta kavrulmusu var fiyatida cok ucuz...

      Sil
    2. Zehra hanim merhabalar, eskisi kadar bloguma zaman ayiramadigim icin cevabi yazmakta geciktim kusura bakmayin, susami yasadiginiz bolgede international marketlerde bulabileceginiz gibi online Turk bakkalarindan da siparis verebilirisiniz, selamlar

      Sil
  81. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. İnanılmaz lezzetli görünüyor. Bayılırım simite....:)) Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur edeirm, blogunuzu ziyaret ettim, oldukca guzel tarifleriniz var, musait bir zamanimda daha detayli inceleyecegim, selamlar

      Sil
  82. bizdede yengemiz sagolsun facebookta paylasti simit yaptim diye.merak ettim nerden buldun tarifi boyle bi site kesfettim ve yaptim dedi.valla Allah sizden razi olsun.yine amerikadakiler bi sekilde biseylere ulasabiliyor biz zavalli korede yasayan ogrenciler herseyden mahrumumuz ( yinede Allaha cok sukur) .biraz once yaptim cook guzel gorunuyorlar eminim tadida guzeldir.tesekkur ederiz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazli hanim
      merhabalar, guzel yorumunuz icin tesekkur ediyorum, Allah sevdigimjz yiyeceklerle bizi imtihan etmesin Amerika'da ilk simiti Turkiyeden arkadasim getirdiginde hasretimden aglamistim, yapa yapa kendimi gelistirdim ve boyle bir tarif cikti ortaya, begendiyseniz ne mutlu selamlar

      Sil
  83. Nurdan hanim, pogacalardan once sokak simiti tarifinizi de denedim. Yurt disinda yasayan biri olarak (teksastayim) her zaman aradigim bir lezzet. Tam sokak simiti tadinda deyince hemen denemek istedim. Bir gece hic usenmeden hemen yaptim ve esim tadini cok begendi susamlar cok kalorili olmasa birkac tane daha yerdim dedi fakat yanlis anlamayin elestirmek icin yazmiyorum sadece durust olmak gerekirse tadi guzeldi ama sokak simiti tadi degildi. Esim cok begendi tadini ama sokak simiti tadinda olmadigi konusunda hemfikir olduk. Bir dahakine sadece su ile yapmayi planliyorum insallah. Sokak simitlerindeki o aradigimiz tadi sanirim ancak tas firinda pisen simitlerde bulabiliriz gibime geliyor. Teksastan selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de tuz miktari kesinlikle artirilmali. Bayagi tuzsuzdu. Yaparken dusundum cunku sivi miktari normal ekmek'te kullanilaninin iki kati oldugu icin iki kati da tuz olmali diye dusunmustum ki oyle de oldu.

      Sil
    2. Celine hanim
      merhabalar, yazdiginjz uzun yorumlar icin tesekkur ediyorum vaktinizi ayirmissiniz cok naziksiniz, sokak simiti noktasinda haklisiniz her sehrin sokak simiti farkli olabiliyor ben Eskisehir'de ki sokak simitine benzeyen bir simit yaptim
      cunku senelerce
      o simitden yemistim, bi kutahya' nin veya Ankara'nin veya baska sehirlerin sokak simitlerinin tadinda ve goruntusunde muhakkak ki farklilik olacaktir, bu yuzden tarifim sizi hayal kirikligina ugrattiysam uzgunum, zaten tarifi verirkende bahsetmistim sokak satilan simitlerin icinde nerde yumurta nerde yag olacak en basit haliyle yapuyorlardir, tarifim uzaktan yakindan benzerlik gostermesede Ayni Eskisehir simiti gibi oldugunu iddia edeyim o zaman :) hayirli gunler

      Sil
  84. Merhaba,
    Sizin sitenizi buldugum icin cok memnun oldum. Zira tarifleriniz harika.
    Bende sizin gibi evimden cok uzaklardayim. Esim ve ben Karayiplerde yasiyoruz.
    Ve buradaki bircok kisi gibi bende simidi cok ozledim. Bu tarifi kesinlikle denemek istiyorum.
    Size bir sorum olacak.
    Kullandiginiz maya nedir? Bildiginiz gibi Amerika daki (ve Karayiplerdeki) supermarketlerde bircok cesit maya var. Genellikle en populer olanlari Fleischmann's "Rapid Yeast" ve "Active Dry Yeast".
    Bulundugumuz adada firin olmadigi icin ben genelde Challah Bread yapiyorum. Defalarca denemeden ogrendigim kadariyla, bahsettigim 2 maya birbirinden cok farkli sonuclar verebiliyor.
    Size sorum, hangi maya yi kullanmis oldugunuz.
    Eger bir vaktiniz oldugunda sorumu cevaplayabilirseniz cok sevinirim.
    Sevgiler ve Selamlar.
    Aysegul Sanford

    YanıtlaSil
  85. Tarifinizi bu sabah denedim. Cok guzel oldu. Tesekkurler. Yanliz birsey sorcam benimki acma tarzi gibi puf puf oldu. Yani sokak simiti biraz daha citir ve kuru olur. Sizinki nasildi acaba?

    YanıtlaSil
  86. Arife hanım tarifinizi denedim sonuç muhteşemdi ıkinci defa yaptığımda ufak değişiklikler yaptım tadı daha güzel oldu sizde denemenizi tavsiye ederim kuru maya yerine yaş maya kullandım hamura simit şeklini verdikten sonra dinlendirmeden pekmezci kaynar suya atıp bir dakika bekletip çıkardım susmaya buladim.susami kavurmadim çünkü fırında yeterince kavruluyor ve tadı daha güzel oluyor sizde denemenizi tavsiye ederim.tarifinizi icin tesekkurler elinize yemeğinizi sağlık.

    YanıtlaSil
  87. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  88. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  89. Bu arada tesadufen susamlari kavurmanin pratik bir yolunu buldum teflon yada celik tavayi boş olarak isitip susamlari icine attiginiz zaman hemen kavruluyorlar .

    YanıtlaSil
  90. Bu dünyada herkese iyi günler,
    Ben bana bir aldatmaca Rab ben iken ben Hary adına, Bayan Smith Jane kurtardı nasıl tanıklık. Ben sahtekarlardan her yerde vardır çünkü çok dikkatli olmak tüm başvuru kredi uyarmak için bu orta kullanıyorum, ABD'de yaşıyor. Birkaç Geçenlerde mali gergin ay, çünkü benim çaresizlik, ben çeşitli çevrimiçi kredi aldattı. Ben herhangi bir stres olmadan bana çalışma süresi 48 saat 60.000 $ kredi ödünç Bayan Jane Smith adında güvenilir bir borç veren temasa kadar neredeyse umudunu kaybetti. Eğer kredinin her tür ihtiyacı varsa sadece tarafından ona temas
    E-posta: smithjaneloancompany03@gmail.com
    Ayrıca cehennem ben sahte kredi elinde geçirdiği çünkü tüm kredi başvuru sahiplerini uyarmak için bu orta kullanmak. Ve seni bana Bayan Jane aldıktan sonra, bir kredi ihtiyacı da başkalarına bu bilgileri aktarmak yardımcı ben de istiyorum, çevrimiçi ben sahte kredi elinde geçirdiği böyle bir cehennemin içinden gitmek benim düşman istemiyorum Smith, Allah Size uzun bir hayat verecek dua ediyorum. Tanrı o hayatımda yaptığım haved iyi şeyler sonsuza kadar onunla olmak.
    Sayın Hary

    YanıtlaSil
  91. Merhaba, tarifinizi 2 yıldır falan yapıyorum hep, bi teşekkür etmek aklıma gelmedi :( Misafirlere müthiş güzel bir sürpriz oluyor. Hatta en küçük misafirim var, dişsiz, 2 yaşında, simitleri alıp, bütün pekmezini yalayıp, kalanını annesine verdiğinde, doğru yolda olduğumu anladım : )) Ağzınız tatlı olsun, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  92. Merhaba ben sizin tarifinizi canada da yaşadığım ve hamile olduğum bir dönemde denemistim. Şimdi Arabistan'da yim burdada yapmaya devam ediyorum. Simit tarifini defalarca denedim tat la ilgili hiç bir sıkıntı olmadı hep istediğim gibi çıtır ve lezzetli. Yanlız benim sorunum susamlarin nerdeyse tamamı dökülüyor daha ilk pisirdigim gün bunun sebebi ne olabilir bilemedim. Sizin bir fikriniz öneriniz varmı? Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  93. hadjera Algerie
    El salamou Alaikoum Wa rahmatou Allah wa barakatouh
    Have a good DJOUMOUA and a good MAWLID NABAWI
    IT's agood reciepe i look a long time for it please can I add a yougurt instead of heavy cream ?

    YanıtlaSil
  94. Eğer bir işletme kredisi, kişisel kredi, ev kredisi, araba arıyoruz
    kredi, öğrenci kredisi, borç konsolidasyonu kredi, teminatsız krediler, girişim
    sermaye, vs .. Yoksa bir banka veya finansal bir kredi reddetti vardı
    Doğru yer bir veya daha fazla reasons.You için kurum
    senin kredi çözümleri! Ben kredi özel borç vermek am
    düşük ve uygun faiz oranı şirketler ve bireyler
    % 2. Faiz. sureloanfirm@gmail.com e-posta yoluyla bizimle irtibata geçiniz

    YanıtlaSil
  95. nedense bir kredi ihtiyacınız varsa? Uygun bir fiyata Bize şimdi

    1.000 $ ve% 2'lik bir minimum faiz oranı ile kredi teklifi yukarı

    $ 500,000,000,00 ve eğer ilgi doğrudan bize başvurun:

    apex_credunion@live.com Daha fazla bilgi için.

    Tamamlamak ve aşağıdaki bilgileri sunmaları gerekmektedir

    Biz kredi ile devam edebilirsiniz
    çalışma.
    Adınız:
    adres:
    Belirtmek, bildirmek:
    ülke:
    seks:
    yaş:
    Kredi miktarı:
    zaman:
    aylık gelir:
    Telefon numarası:
    Kredi Amaç:
    apex_credunion@live.com
    Teşekkürler, acil yanıt bekliyor tebrik.
    obrien Jackson

    YanıtlaSil
  96. Bu Aso tasarruf ve kredi kredi sirketidir. kisisel is için bir kredi gerekiyor, ya da tüm temizlemek için kredi ihtiyaciniz varsa
    Daha fazla bilgi için evisloanfirm@gmail.com: fatura lütfen bizim bizim burada e-posta ile temasa geçin. Bilginiz için, firmamiz
    Eger ilgileniyorsaniz lütfen bize geri almak hemen kredi ile halletmek için,% 2 faiz oraniyla kredi vermek
    2z
    Onay belgesine aktarmak.
    Dolgu ve dönüs
    (1) Tam adi: ………………..
    (2) Kredi Tutari: ……………
    (3) Kredi Süre: …………..
    (4) Cinsiyet: …………………….
    (5) Cinsiyet: ……………
    (6) Ülke:
    (7) Ev adresi: ………
    (8) E-posta adresi:
    (9) Telefon numarasi: ………..
    Bay Evis Philip

    YanıtlaSil
  97. Merhaba hayatim

    Eger Krediler ve ipotekler Bankalar ve diger mali kurumlarin yorgun iseniz ariyorsaniz, ya da mikro-finans düzeni ile sürekli asagi getirilmistir. Bu sizi bilgilendirmek için sunun% 3 kredi arasinda degismektedir Aylik Asgari 1,000.00 TL 10,000,000.00 TL azami faiz orani oldugunu% 100 garanti ile. Biz is gelistirmek için KREDI verir. rekabet avantaji / is genisletme. Biz, güvenilir, güvenilir, verimli, dinamik, hizli sertifikali ve dinlenme emin olun vardir. Isbirligi biz en azindan birinin yirmi yil boyunca bir uzun vadeli kredi var ve tüm ilgi vermek ve hesaplamak ve yillik ödenecek izin gayrimenkul için finansör ve finansman her türlü oldugunu. Biz teklif kredilerin asagidaki çesit var ve
    daha çok;

    * Bireysel Krediler (Teminatsiz Kredi)
    * Isletme Kredileri (Teminatsiz Kredi)
    * Konsolidasyon Kredi
    * Kombinasyon Kredi
    * Ev Gelistirme

    E-posta temas noktalari aramak için
    E-posta adresi: creditsolutioncompany@gmail.com

    YanıtlaSil
  98. Sir John Marez Loan Company'ye hoş geldiniz (johnmarezfinancialservice@gmail.com)% 2 makul faiz oranı ile kayıtlı ve uluslararası lisanslı bir kredi veriyoruz. İyi veya kötü kredi, ticari / işletme kredileri, araba kredileri, finansal kiralama / Ekinoks, borç konsolidasyon kredileri, konut kredileri ve garantili kredi hizmetleri olan tüm vatandaşlar veya sivil vatandaşlar için kolay kişisel krediler sunuyoruz. E-posta .. (johnmarezfinancialservice@gmail.com)

    YanıtlaSil
  99. Hello Everybody,
    My name is Ahmad Asnul Brunei, I contacted Mr Osman Loan Firm for a business loan amount of $250,000, Then i was told about the step of approving my requested loan amount, after taking the risk again because i was so much desperate of setting up a business to my greatest surprise, the loan amount was credited to my bank account within 24 banking hours without any stress of getting my loan. I was surprise because i was first fall a victim of scam! If you are interested of securing any loan amount & you are located in any country, I'll advise you can contact Mr Osman Loan Firm via email osmanloanserves@gmail.com

    LOAN APPLICATION INFORMATION FORM
    First name......
    Middle name.....
    2) Gender:.........
    3) Loan Amount Needed:.........
    4) Loan Duration:.........
    5) Country:.........
    6) Home Address:.........
    7) Mobile Number:.........
    8) Email address..........
    9) Monthly Income:.....................
    10) Occupation:...........................
    11)Which site did you here about us.....................
    Thanks and Best Regards.
    Derek Email osmanloanserves@gmail.com

    YanıtlaSil
  100. Kanadadan selamlar. Az once yeni firindan ciktilar ve harika olmuslar. Ben breadmaker kullandim tum mayalama asamasinda olmaz diye korktum ama tarif mukkembel olunca super oldular :) tarifinizi paylastiginiz icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  101. İyi günler ! burada kredi talebinde bulunan tüm değerli müşterilerimize hızlı bir bildirim, şu anda uygun bir kredi faiz oranına sahip bir kredi planındayız.
    İletişim:

    creditcentercorp.usa@gmail.com
    creditcentercorp.usa@plutotrustcorp.com
    whatsapp: +1 (847) 453 9904

    YanıtlaSil
  102. Do you need a quick long or short term Loan with a relatively low interest rate as low as 3%? We offer business Loan, personal Loan, home Loan, auto Loan, student Loan, debt consolidation Loan etc.. no matter your credit score.
    Personal Loans (Secure and Unsecured)
    Business Loans (Secure and Unsecured)
    Consolidation Loan and many more.

    Contact US for more information about Loan offer and we will solve your
    financial problem. contact us via email: muthooth.finance@gmail.com
    Phone number: +917428831341 (Call/What's app)

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers