2 Mart 2010 Salı

Etimekli Patlıcan Salatası

Geçenlerde yaptığım sabah kahvaltısı ikramında herkesden tam not alınca tarifi bloga eklemeye karar verdim. Pratik, lezzetli, kızartma olmasına rağmen çok hafif, bu tarifin fırında közlenmiş halini de yaptım, kızartmadaki kadar lezzetli olmadı, bu sebeple benim favorim kızartmalı olanı ;) Bu tarifi bir gün önceden yapıp buzdolabına atsanızda, servis edeceginiz günün birkaç saat öncesini yapsanızda sonuç değişmiyor. Aynı lezzeti yakalayabiliyorsunuz. Şimdiden kolay gelsin.

Malzemeler
  • Servis edeceğiniz kabın büyüklüğüne göre etimek adedi değişiyor, ben büyük borcama yaklaşık 7-8 adet etimek kullandım. Etimeğin tuzlu, tuzsuz ya da kepekli olması sonucu değiştirmiyor, istediğnizi kullanabilirsiniz, benim evimde o an için kepekli vardı, ben kepekli etimek kullandım.
  • 2 adet orta boy tombiş patlıcan.
  • 4-5 adet orta boy yumuşak domates.
  • 2-3 diş sarımsak
  • Yoğurt
  • Mayonez
  • Közlenmiş biber
  • Nane
  • Kırmızı biber
  • Sirke veya limon suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker

Yapılışı

Patlıcanlar yıkayıp pijama şeklinde soyup 1,5-2 cm genişliğinde enine doğrayıp tuzlayın.

Patlıcanları küp küp doğrayıp acı suyu çıkana kadar bekletin. Acısı çıkınca suyla yıkayın ve sonra patlıcanların suyunu süzüp kurulayın.


Patlıcanları kızdırılmış yağda kızarana kadar kızartın.


Etimekleri istediğniz boyutda kırıp servis edeceğiniz kaba dizin.


Üzerine kızarmış ve yağı peçete ile alınmış patlıcanları ekleyin.



Domateslerimizin kabuklarını soyup rendeleyin, ya da benim gibi robotdan geçirin. Sarımsak ve tuzu ekleyip 5-10 dk orta ateşte pişirin. Ocakdan inmeye yakın 1 yemek kaşığı sirke, yoksa limon suyu ve şekeri ekleyip ocağın altını kapatın.


Domates sosunu patlıcanların üzerine dökelim.


Yoğurt, mayonez, sarımsak ve tuzu birlikte karıştırıp domates sosunun üzerine dökelim.


Közlenmiş kırmızı biberleri ince şeritler halinde kesip yoğurdun üzerine istediğimiz şekilde koyarak süsleyelim. Kalan boşluklara nane ve kırmızı biber serpelim. Servis etmeden önce buzdolabında bekletip salatamızın dinlenmesini sağlayalım.

Afiyet Olsun ;)

16 yorum:

  1. evet oradaydim, tattim, cook guzeldi, 5 star:) nurdan, yogurt ve mayonez miktarlarini da yazarsan makbule gecer canim..

    YanıtlaSil
  2. neffis gorunuyo. denemeyi dusunuyorum... etimekler yumusayor mu ?
    her zamanki gibi tesekkurler. sitenden cok sey ogreniyorum nurdancim. herkese tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  3. az onceki ben, Esraydim.:) ismimi yazmayi unutmusum.:)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık harika ve değişik bir tarif
    ellerine sağlık
    kısmet olursa aklıma yazdım deneyeceğim

    YanıtlaSil
  5. Bizim zamanımızda etimekler sarımsak mayonez yogurt karısımına bulanıp daha sonra uzerıne yıne artan sostan dokulurdu. Ahh ahh sımdıkı genclık ıste kalorı uzerıne kalorı eklıyorlar :))

    YanıtlaSil
  6. Elifcim masallah herzamanki hizliligini burada da gosterdin ya bravo benden sana :))bende senden 5 yildiz almistim odesmis olduk boylelikle ;) Canim yogurt ve mayonez miktari tamamiyle senin damak zevkine kaliyor, yogurdu bol seviyorsan cok ekliyorsun, az seviyorsun, varla yok arasi ekliyorsun, ben bol yogurtlu sevdigim icin yaklasik 2 cup yogurda 2-3 kasik mayanoze koydum diye hatirliyorum, ama koyarken olcemdim, tahmini bir rakam oldugu verdigim, birdaha yaparsam mutlaka olcer sana olculu veririm insallah :))

    Esracim begenmene sevindim canim, bende diyorum kim bu adsiz :) o gun kahvaltida olup tatmani cok isterdim, neyse kismet bigun yapar gelirim belki sana ya da sen bana belli mi olur :)Etimekler yumusuyor evet, bende ilk defa yaptim bu tarifi, sosu doktum, yogurdu da ekledim, etimekler hala takir tukur ses cikartiyor allah yandim etimekler yumusamayacak herhalde dedim, bide domates sosunu ilidikdan sonra dokmustum, sukur ki tadi harikaydi, etimeklerde yumusamisti, ilk denemem olmasina ragmen boyle guzel lezzetli bir salata cikti iste ortaya :)

    Hilalcim, mutlaka denemelisin, kendim yaptim diye demiyorum ama cok guzel olmustu, hem pratik hem doyurucu hem de lezzetli, yaptiginda favorilerin arasina girecek benden soylemesi ;)

    YanıtlaSil
  7. Ayy Feride ablacim yaa cok datlisin sen :))
    Seninde yaptigini duymustum, ama bu sekilde oldugunu bilmiyordum, bide oyle deniyeyim bakiyim nasil olacak??

    YanıtlaSil
  8. Bir arkadasimda bunu ama sussuz olanini yapiyor:) bu goze de hitap eduyor. Deneyecegim insallah.
    Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  9. Our twins new york, susuz derken etimeklerin yumusamamasini mi kasdettiniz tam olarak anlayamadim :) Goze hitap ettigi gibi mideye de hitap ediyor tavsiye ederim, guzel dileginiz icinse tesekkurler ;)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olacağına eminim.tarif defterime ekliyorum hemen.
    teşekkürler böyle güzel bir tarifi bizlerle paylaştığın için :)

    YanıtlaSil
  11. Rica ederim canim ne demek :)

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten çok hoş görünüyor elinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  13. Tesekkur ederim Senay hanim, yaparsaniz size de afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  14. şükriye annen19 Mart 2010 10:44

    fotograflardan harika duruyor.enfes gözküyor.bayıldım.ablan yapsın da yiyelim.
    tarif için teşekkürler hamarat kızım :)

    YanıtlaSil
  15. Fotograflar lezzetin bir yansimasi, hele birde sen tadini tatsan, immhh lezzetinden parmaklarini bile yersin :))
    Simdiden afiyet olsun canim annecim benim :)

    YanıtlaSil
  16. tarifinizi denedim.patlıcanın üzerine haslanmıs tavuk parcaları da ekledim.tek kelimeyle harika.

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers