1 Kasım 2012 Perşembe

Milfoy'den Cevizli Tahinli Citir Tatli


Milfoyden yapilan hamurlar tatli veya tuzlu olsun ertesi gune kaldiginda citirligini ve de lezzetini kaybeder degil mi? Iste bu tatli, milfoy hakkindaki tum onyargilari ortadan kaldirarak damaklarda birakacak harika bir tatla huzurlariniza cikiyor :)

Ansizin gelen misafirlerinize sipsak hazirlayip goz doldurmak istersiniz degil mi? o zaman bu tarifi mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum, tahinli tatlari sevmeyen benden bile tam not alan bu tatlinin tarifini bana ogreten kisiye dualarimi ve de sevgilerimi gonderiyorum, Canimsin...
 
Malzemeler
  • 1 Paket Milfoy (Gelecek misafir sayiniza gore bir paketin icinden cikacak iki hamurdan bir tanesini az gelen misafirleriniz iki tanesini ise kalabalik misafirleriniz icin yapabilirsiniz.)
  • 1/2 su bardagi toz seker (Damak tadiniza gore az veya cok)
  • 1 su bardagi yag ile inceltilmis tahin (Damak tadiniza gore az veya cok)
  • 1/2 su bardagi iri dovulmus ceviz tercihe bagli findik ta olabilir.  (Damak tadiniza gore az veya cok)
Seker, tahin ve de cevizin bir kismini kaseye alip hepsini bir guzel karistiriyoruz. Kivam cok civik olursa piserken tahinler tepsiye akabilir, kivam cok koyu olursa yagli bir tabaka olusturabilir, ikisinin arasi bir kivam makbul olani. Islemlere baslamadan once firinimizi 400F-200C ye ayarlayip isinmasini sagliyoruz.
Paketden cikan milfoyu oda sicakligina gelip yumusadiginda tezgahin uzerine seriyoruz.
Resimde gordugunuz gibi uc ayri parcaya boluyoruz.
Kestigimiz uc sutunu enine de keserek kucuk kareler elde ediyoruz.
Tahinli karisimdan milfoyun kenarlarina birer cm bosluk kalacak sekilde kasikla uzerlerine suruyoruz
Agza gelen butun cevizlerde olsun isterseniz tahinli karisimin uzerine de ceviz serpebilirsiniz. Dilerseniz bu asamada ceviz koymadan da katlayabilirsiniz.
Resimde gordugunuz gibi yarisini ortaya dogru katlayarak kenarlarini acilmamasi icin nazikce bastiriyoruz.
Diger kenari da ortaya dogru katlayarak ust kisminin acilmamasi icin hamuru nazikce birlestiriyoruz.
Kapattigimiz kisimlar alta gelecek sekilde yagli kagit serilmis tepsimize aralikli diziyoruz. Uzerine kalan tahinli sostan suruyoruz.
Istedigimiz kadar ceviz icinden uzerlerine serpip onceden isittigimiz 400F-200 C de uzerlerii kizarana kadar pisiriyoruz.
Ben simitde oldugu gibi bunda da kavrulmus olani sevdigim icin biraz fazla kizarttim, ama uygun olani milfoyler iki katina ulasip puf puf kabarinca firindan cikartiyoruz.
Soguyunca uzerlerine elekle pudra sekeri serpiyoruz. 
Sicakken pudra sekerini serpersek sekerler eriyerek nemli bir goruntu olusturabilirler.

Afiyet olsun...

12 yorum:

  1. Bu tarifi yerde ararken burda buldum :)) ellerine sağlık, çok leziz gözüküyorlar, çıtır çıtır ;)

    YanıtlaSil
  2. zehra ozarslan6 Kasım 2012 12:02

    cok guzel gorunuyorlar ,ellerine saglik.....

    YanıtlaSil
  3. Tam da ben artik karataya baslayayim derken karsima cikan blog bu olmamaliydi. Deminden beri not aliyorum, tarifler cok guzel resimli yapim asamalari ondan da guzel. Yalan oldu bizim diyet. NJ'den sevgilerle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy tuh uzuldum simdi, olmazsa diyet isini biraz erteleyin :)
      Guzel yorumunuz icin tesekkur ediyorum Atlanta'dan selamlar sevgiler

      Sil
  4. Ellerinize saglik olsun. Gecen gun sizin sitenin pide tarifini denedim harika oldu ve bunu Instagramda arkadaslarla paylastim sizin siteden aldigimi ve harika lezzetler bulabileceklerini soyledim.
    Masallah onlarda hic durmamis hemen simit tarifini denemisler harika oldugunu soylediler bende hem kendi adima onlar adina tesekkur edeyim dedim.
    Elinize saglik olsun hepsi guzel ve kolay tarifler..
    Sevgiler saygilar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Samirecigim tesekkur ederim, artik instagramdan yaptiklarini daha sik takip edebiliyorum, yorum yazamiyordum ne zamandir yakaladigim ilk firsati degerlendireyim istedim, ayrica blgoumdaki tarifi arkadaslarinizla paylasmaniz beni cok mutlu etti selamlar sevgiler

      Sil
  5. cok lezzetli gorunuyorlar cokta pratik haftaya gelecek olan misafirlerime yapacagim phohotografini IG de paylasirim artik ;)
    Delaware den SEvgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacigim, tesekkur ediyorum canim, Ig de paylastin mi hatirlamiyorum ama paylasimlarini begeniyle takip ediyorum selamlar

      Sil
  6. Ben de sitenizi kesfettim;) Michagandan sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ediyorum guzel yorumunuz icin Atlanta'dan selamlar sevgiler gonderiyorum bende size...

      Sil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers