30 Ekim 2011 Pazar

Dis Bugdayi Pastasi

Gecenlerde Hatice'nin kizinin yeni cikan iki inci tanesinin dis bugdayi vardi, Hatice ile gunler oncesinde planladigimiz pasta yapim islemini nihayet tum zorluklara ragmen planladigimiz gunde yapabildik, bende bazi asamalarini kacirmis olsam da resmedebildim.

Hatice internetden dis bugdayi icin dis resmini arastirip kalibini kesmis, disin yuzundeki organlari da printerdan print ettikten sonra hazir kek karisimindan 2 paket kullanip buyuk bir tepside keki ben gelmeden once pisirmis. Kek dinlendiginden daha guzel kesiliyor, bu yuzden birgun oncesinden yapip strechle kapladiktan sonra buzdolabinda bekletmis. Ben gittigimde sadece keki kesme ve susleme asmasini birlikte gerceklestirdik, seker hamuru yapiminda iki acemi bir araya gelince boyle guzel birsey cikardik ortaya, sizlerle de fikir olmasi acisindan paylasmak istedim.

Oncelikli olarak internetden clip art veya google resimler kismindan arattiginiz herhangi bir dis resmini print alin veya elinizle cizin.

Eger print aldiysaniz pastanin olmasini istediginiz boyutda fotokopiyle buyutturun veya siz kenarlarindan bosluklar vererek buyultun.

Kekinizi mumkunse birgun onceden pisirip hava almayacak sekilde strechle kaplayip buzdolabinda en az birgun bekletin, hava alirsa kekiniz kuruyabilir. Suradaki tariften de kek yapimi hakkinda fikir edinebilirsiniz.

Gerekli olan malzemeler



Cizdiginiz dis seklini kekinizin uzerine duzgunce yerlestirin ince, sivri ve keskin bir bicakla kalibin kenarlarindan keserek dis seklini tepsiden duzgunce cikartin.


Pastanizi servis edeceginiz tepsiye veya stanta yerlestirmeden once folyo ile kaplayin. Keki 4 parcaya bolun, kolayca cikartip aralarina krema ve meyve koyabilmek ve de duzgunce kesebilmek acisindan boyle yapmak isinizi kolaylastiracaktir.


Her bir parcasini kahve kremasi veya istediginiz meyve suyu  ile islatin.



Kahve kremasi ile islattiginiz kek parcalarinin uzerine krem santi veya whipped cream surun.




Uzerine dilegidiniz meyveleri ilave edin. Ben dondurulmus frambuaz, iri kiyilmis ceviz, beyaz cikolata ekledim. Meyveleri yerlestirirken kenarlara kadar meyveleri yaymamaya ozen gosterin. Cunku uzerine seker hamuru ile kaplayacagimiz icin dondurulmus meyvelerin buzlari cozuldugunde akma yapabilir, buda hos bir goruntu olmasini engelleyebilir.



Meyvelerin uzerini yine krem santi veya whipped cream surun.


Keklerin butun parcalarini kekin uzerine kapattiktan sonra Kahve kremasi veya meyve suyu ile hafifce islatin sonrasinda en ust tabakaya yine whipped cream veya krem santi surun. Seker hamuru islemlerine gecmeden once pastayi buzdolabinda bekletin.

Satin aldiginiz beyaz renkli seker hamurunuzu guzelce nisasta ile yogurun. Nisasta miktari bir tutam kadar. Yogurdukca yumusayan seker hamurunuzun havasini iyi aldiginiza emin  olduktan sonra sanki yufka acarmiscasina merdane ile nisasta ilave ederek seker hamurunuzu istediginiz incelikte acin. Bence ne kadar ince olursa o kadar guzel oluyor. Biz bir paketin 3/4'unu kullandik. Actiginiz seker hamuru pastanin kenarlarindan tasacak sekilde olmali ki guzelce kaplayabilesiniz.



Seker hamurunu pastanin uzerine serin. Elinizle nazikce uzerini bastirarak havasini alin, yani pasta ile seker hamurunun arasinda hava boslugu olusmasin.Ortadan baslayarak kenarlara dogru havasini alin.



Havasini guzelce aldiktan sonra kenarlarini bir rulet yardimi ile veya ince uclu keskin bir bicak yardimi ile guzelce kesin.




Etegi icin orta boy portakal buyuklugunde pembe seker hamurunu nisasta ile acin. Istediginiz ince kivami elde edince dikdortgen seklinde kesin. Buzgu olusturacaginiz icin diktorgenin eni pastanin eninden genis olmali. Baski kalibiniz varsa etegin uzerine sekil verin. Etegin kemeri icin etegin buzgu olusturdugunuz ende kemer kesin ve etegin beline monte edin. Pastanin kenarlarini yaptiginiz rulo ile kenarlarina monte edip resimde gordugunuz sekilde parmaginizla bastiriyorsunuz.

Disin fiyonku icin mandalina buyuklugunde seker hamurunu nisasta ile acip dikdortgen seklinde kesin. Uzerini kalibiniz varsa seker hamuruna baski kalipla sekillendirebilirsiniz.



Ortadan resimdeki gibi buzerek, fiyonku disin uzerine yerlestirin.

Fiyonkun ortasi icin keseceginiz seriti resimdeki gibi monteleyin. Yapismasi icin biraz islatabilirsiniz.

Gozlerini, agzini, yanaklarini, kirpiklerini hazir sugar sheetlerden kestik. Bu asamayi Hatice yapti, haziradiginiz kaliplari sheetlerin uzerine yerlestirip kesyiyorsunuz


Kestiginiz yuz parcalarini pastanin uzerine yapistiriyorsunuz, beyaz renkli hamurdan kucuk bir parca alip yuvarlayarak burnunu olusturuyorsunuz. Nokta buyuklugunde yuvarlaklari da gozunun icine yapistiriyorsunuz.

Iste pastamiz hazir :) Nasil sizce de guzel olmus mu? davetlilerden tam not aldi, Hatice ile ortak calismamiz sonucu boyle guzel bir pasta cikardik ortaya, pasta malzemelerini alirken ve pastayi yaparken yasadigimiz maceralarda guzel bir ani oldu, bebislerimiz buyuduklerinde onlara anlatacagimiz guzel anilarla gunu noktaladik.









40 yorum:

  1. harika olmus Ellerinize saglik bende kizim icin yapayim cok guzel bir fikir ve eseri olmus tabe..

    S. Akgul

    YanıtlaSil
  2. ee iki muthis yetenekten de boyle birsey bekliyordum acikcasi:) cok cok guzeldi, ellerinize saglik, nice guzel gunlerimizi boyle cici pastalarla kutlayalim ;)

    YanıtlaSil
  3. Nurdancim ,cok guzel olmus hayal gucunuze hayran olmamak mumkun degil kutluyorum sizi. daha nice guzel gunleri,guzel lezzetlerle kutlamaniz duasiyla,selamlar.....

    YanıtlaSil
  4. Cok guzel, ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  5. Super gozukuyor. ikinizin de ellerine saglik. yeni disler de hayirli olsun :) Hatice'ye de selamlarimi ilet canim.

    YanıtlaSil
  6. Canimmm super gorunuyor pastamiz . Tekrar buradan da tesekkur ediyorum tum emeklerin icin :) pasta harikaydi, tadida ,gorunusude :))) Cok guzelde anlatmissin :) hersey cok guzeldi .
    Eminecigim cok tesekkur ederim canimmm. opuyorum hepinizi :)
    HOzturk

    YanıtlaSil
  7. ne sevimli bir dis ya,yiyesim geldi,
    burcu

    YanıtlaSil
  8. zehra ozarslan1 Kasım 2011 11:31

    ne guzel pasta eminimki tadida cok guzel ellerinize saglik..darisi yas gunune....selamlar...

    YanıtlaSil
  9. ellerinize saglik harika gorunuyor.... bu guzel tariflerin devamini bekliyoruz:))

    YanıtlaSil
  10. harika görünüyor.çok beğendim.ellerinize sağlık.
    acaba ben de yapabilir miyim ??çünkü bizim de iki inci tanemiz gelmek üzere :)

    YanıtlaSil
  11. ben de yapmak istiyorum ama bu kadar güzel olmaz herhalde :(

    YanıtlaSil
  12. Sukrancigim canim,
    cok tesekkur ederim guzel dusuncelerin ve de yorumun icin, senin gibi maharetli birinin ellerinden eminim ki daha guzelleri cikar :)

    Remziyecigim,
    Guzel yorumun ve de dusuncelerin icin tesekkur ederim, afiyet olsun, insallah dedigin gibi boyle guzel gunlerimizi boyle guzel pastalarla kutlayalim insallah...

    New Yorkt,tan
    Tesekur ederim :)

    Emiko,
    sagolasin canim, soylerim selamini :)

    Hatice,
    Senin emeklerin olmasa benim yardimlarim anlamsiz kalirdi, senin ellerine hayal gucune saglik canim, umarim bu icindeki heyecanin hicbirzaman sonmesine izin vermezsin, bu arada Emine'nin sana selami var :))

    Burcu,
    Zaten yemedin mi sekerim, bir daha mi yiyesin geldi yoksa :))

    Zehra anne,
    guzel yorumlariniz icin tesekkur ederim :))
    insallah dediginiz gibi dogum gununde de guzel bir pasta hazirlariz ;)

    Adsiz,
    Tesekkur edeirm, insallah firsat buldukca guzel tariflerimin devamini eklerim :D

    Vildan,
    Ablacigim canim yegenimin iki inci tanesi mi geliyor, oy yerim ben fistigimi, orda olamamak ona pasta yapamamak ne kadar uzucu, insallah ona daha guzellerini yapmak nasip olur, eminim ki sen daha guzellerini yaparsin;)

    YanıtlaSil
  13. nurdancım kendini aşmışsın diyebilirim sanırım bu noktada,ben yaptım demesen hadi cnm derdim hazır olanlardan eksiği yok fazlası var maşaallah başarılarının devamını diliyorum sen tam bir sanatçısın gerçekten daha geniş kitlelere ulaşman dileğiyle cnm öptümmm..

    YanıtlaSil
  14. pasta super gorunuyor..ellerinize saglik.. benim bir sorum olacak, sugar sheets'leri nereden temin edebiliriz?

    YanıtlaSil
  15. ay!! disinizi sevsinler !

    YanıtlaSil
  16. bayıldım harika olmuş bende 2 hafta sonra yapıcam inşallah beceririm şeker hamurunu hallettim fakat sugar sheets ne oluyo ve nereden temin edebilirim

    YanıtlaSil
  17. 'Merhaba, Super bisey bu yaa fakat yanitlarmisiniz bilmiyorum 25 kisilik lazimsa hangi boyutta tepsi kullanmam gerekiyo ve kesimini nasil bilebilirim 25 kisiye yetermi yetmezmi?

    YanıtlaSil
  18. Kenzacigim,
    Senin gibi gercek sanatcilardan boyle guzel yorumlar almak cok mutluluk verici, isin buyuk bir kismini Hatice yapti ben de ona yardim ettim, zaten seker hamuru hazir olunca birazda el yetenegin varsa suslemesi kolay oluyor :) eminim ki sen bu ise bir el atsan ne firtinalar kopartirsin kimbilir :)

    Sevgili Adsiz,
    Guzel yorumunuz icin tesekkurler, tadi da en az goruntusu kadar harikaydi, sugar sheetleri nerden temin edebilecegimizi sormussunuz nerede yasadiginizi yazmamissiniz, eger Amerika'da yasiyorsaniz sizde benim gibi Joann, Hobby Lobby, Micheals, Walmart, Target gibi buyuk magazalarin pasta malzemeleri reyonlarinda bulabilirsiniz veya internetden siparis edebilirsiniz, Turkiyede yasiyorsaniz orada hic satin almadigim icin bilemeyecegim ama googledan arastirip bulabilme ihtimaliniz yuksek,

    Sevgili Adsiz 2, sugar sheet de bir nevi seker hamuru sadece sizin icin ince bir sekilde acivermisler tek farki o, yukarida aciklama yaptim neredene bulacaginizla ilgili,

    Sevgili adsiz 2
    Ben burada yani Amerika'da seyidoglu baklavalarinin tepsisini kullaniyorum, Turkiyedeki tepsilerin boyularini bilemeyecegim, dilerseniz tepsimin boyutlarini olcup yazabilirim, benim yapmis oldugum olcuden 25 kisilik ve fazlasi cikti, sizde dilimleri cok buyuk tutmazsaniz misafirlerinize yetirebilirsiniz, gec cevap verdigim icin kusura bakmayin

    selamlar

    YanıtlaSil
  19. pastanızı çok beğendim bende pazar günü kızıma yapıcağım diş buğdayında bu pastadan yapmayı düşünüyorum.Herşeyi ayrıntılarıyla anlatmışsınız :)
    yanlız bir şey sormak istiyorum, pastanın şeker hamurunuda yaptıktan sonra pastayı 1 gece buzdolabında bekletsem birşey olur mu acaba?
    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. merhaba ben deniz;
    benimde oğlumun dişi çıktı bende bu pastadan yapmak istiyorum bilgisayardan çıktı alıp büyütücem ebatları nedir acaba? pasta tepsinizin de ölçülerini verebilir misiniz? Birde sizin iki paketlik pandispanya karışımınız yaklaşık kaç gram veya kilogramdır bende türkiyeden ona göre almak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabim gec oldu kusura bakmayin tepsi olcusu 32X42 kek karisimi da normal bir pandispanya olcusunun iki kati, yaklasik olarak 1 kg lik ke karisimindan yaptim

      Sil
  21. tek kelimeyle harika
    Allah razı olsun.....

    YanıtlaSil
  22. harika!Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. bayıldım anlatışınıza ne kadar örnek bır post bu meraklıları için pAsta muhteşem olmuş

    YanıtlaSil
  24. pastanız harika olmuş, bende oğlum için yapacağım, Tarifinize göre... Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. Ellerinize sağlık...Çoook şirin bir diş olmuş. Ve kimse bunları sadece ticari kaygı ile yazmazken, bu cömertliğiniz takdire şayan.

    YanıtlaSil
  26. Ellerinize sağlık...Çoook şirin bir diş olmuş. Ve kimse bunları sadece ticari kaygı ile yazmazken, bu cömertliğiniz takdire şayan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim, meslek olarak degil insanlara faydali olabilme adina bu kadar detayli yapiyorum, birkisinin bile faydalanip guzel donutlerle bana geri donmesi inanilmaz mutlu ediyor beni selamlar, tesekkurler :)

      Sil
  27. Merhaba, bayildim tarifinize! Tepsinizin boyutlari nedir? Bugun malzemeleri aldim fakat tepsiyi merak ediyorum

    YanıtlaSil
  28. 32x42 Amerika'da Seyidoglu baklavalarinin tepsilerini kullaniyorum, pasta yapmak icin ideal :)

    YanıtlaSil
  29. kaç kişilik çıkıyor ben yirmi kişilik yapmak ıstıyorum ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
  30. Nurdan Hanim, size e-mail yollamistim tepsi olcusunu almak icin, gerci burdan da yazmissiniz sonradan gördum. Cok tesekkur ederiz bu guzel tarif ve aciklamalariniz icin. Cok guzel bir blog hazirlamissiniz gercekten. Pastaniz bize ilham kaynagi oldu. Burdan paylasmak istedim yaptigimiz pastayi ama sanirim mumkun degil. Herkes cok begendi ve bizim icin de cok guzel bir ani oldu. Isvec'ten sevgiler!

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Adsiz, Keseceginjz dilimin buyuklugune gore degisir, cok buyuk dilimler kesmezseniz 20 kisiye yeter diye tahmin ediyorum

    Sevgili Arwen,
    tesekkur ediyorum cok naziksiniz, guzel yorumunuz icin tesekkur ediyorum isterseniz fotoyu mail atabilirsiniz firsat bulursam bloga sizin icin ekleyebilirim selamlar Chicago'dan :)

    YanıtlaSil
  32. Merhabalar benim kizimin dis bugdayi icin bende yapmayi dusunuyorm ama o 1 kg lik hazir pandispanyaya kac yumurta eklediniz.. Benim pandispanya uzerinde ml cinsinden yaziyorda bi soyleyebilirmisini

    YanıtlaSil
  33. Merhaba bu diş pastası nasıl kaplanıyor beceremesim bir türlü varmı bildiğiniz nbir video çok acildir yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  34. Merhaba bu diş pastası nasıl kaplanıyor beceremesim bir türlü varmı bildiğiniz nbir video çok acildir yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  35. Merhaba ellerınıze emegınıze saglık cok guzel olmus bende kızıma yapmak ıstıyorum fkat sızden yardımlarınızı rıca edıcegım . Kullandıgınız şablonları atabılırmısınz bana dıs resmını agız goz vs lutfen yardım edın

    YanıtlaSil
  36. şekilli pasta maharetli kadınların işidir bede yapacağım... inşallah o kadar maharetim vardır.

    YanıtlaSil
  37. Hamur şekeri kaç koydunuz acil lütfen ona göre alayım

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers