14 Ocak 2013 Pazartesi

Yulafli Kolay Kurabiye

 
Iste siz kolay bir o kadar lezzetli bir tarif daha, tarifin sahibesi sevgili Hulya, blogumu takip edenler bilirler, daha onceden Hulya'nin annesi bize Carsaf boregi ve Arnavut boregi nin tarifini vermisti. Simdide arsivimde bulunmasi ve sizi bu guzel tatdan mahrum birakmama adina sizlerle bu tarifi paylasmak istedim. 

Sagolsun Hulya'cigim tarifi benim icin kendisi resimlerini cekmis, kurabiyeyi yapip tarifini bana gondermis blogumda yayinlayayim diye, bende zaman kaybetmeden sizlerle bu tarifi hemen paylasayim istedim. Pratik, saglikli, bir o kadar da lezzetli bir kurabiye tarifi ariyorsaniz bu tarifi denemenizi siddetle tavsiye ediyorum.

Bu kurabiyeyi her yedigimde kuruyemisli kurabiye yapmissin Hulya yine, ama seninkiler daha yumusak olmus diyordum, Hulya da her defasinda yok canim bu yulafli kurabiye diyordu iceriginde ikisinin de cranberry ve beyaz cikolata olmasi o zamanlar tarifini bilmedigim kuruyemisli kurabiyenin tadina benzetmistim ama ikisi de birbirinden farkliymis ikisinin tarifini aldigimda anladim :)

Malzemeler
  • 2/3 cup oda sicakliginda yumusamis tuzsuz tereyagi
  • 2/3 cup esmer seker
  • 2 tane large yumurta
  • 1 1/2 Old-fashioned yulaf
  • 1 1/2 Cups all purpose un
  • 1 cay kasigi kabartma tozu
  • 1/2 cay kasigi tuz
  • 6 oz paket kuru cranberries
  • 2/3  beyaz damla cikolata
Yapilisi

Kullanacagimiz butun malzemelerimizi hazirliyoruz. Kurabiye hamurumuzu yogurmadan once firinimizi 375 F veya 180-185 C'ye ayarliyoruz ve onceden isinmasini sagliyoruz.


Once seker ve oda sicakligindaki tereyagimizi yoguracagimiz kabin icine alip bulamac haline gelene kadar karistiriyoruz sonra iki yumurtamizi ekleyip karistirmaya devam ediyoruz.



Baska bir kapin icerisinde yulaf, un, kabartma tozu ve tuzu koyarak karistiyoruz.
Beyaz cikolata ve cranberryleri eklemeden once tereyagli yumurtali sekerli karisimin icerisine yulafli unlu karisimi ekleyerek hamurumuzu yoguruyoruz. En son cranberry ve beyaz cikolatalarimizi da ekleyerek ele yapisan bir hamur elde ediyoruz. Unumuzu yavas yavas ilave edelim ki karistirip hamur yapmasi kolay olsun.
Yemek kasigi ile veya elinizle cevizden biraz buyuk hamurdan parcalar alip yagli kagit serilmis tepsimizin uzerine yerlestiriyoruz.
Onceden isittigimiz firinda hafif pembelesene kadar yaklasik 10-12 dakika pisiriyoruz. Yulaf oldugu icin yumusak ama bir o kadar da lezzetli bir kurabiye olacak cok pisirip kurutmamak lazim.

Bu tarifi bizimle paylasan Hulyacigima cok ama cok tesekkur ediyorum. Ellerine saglik miss gibi olmuslar. Elinin degdigi herseyin guzellestigi gibi bunlari da cok guzel hazirlamissin, ellerin dert gormesin canim.

12 yorum:

  1. Çok sağlıklı ve pratik bir tarif. Ellerinize sağlık. :) gülistan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Gulistan'cigim yapanin ellerine saglik yiyenlere de afiyet olsun :))

      Sil
  2. zehra ozarslan17 Ocak 2013 12:02

    ellerine saglik, eminim cok lezzetli......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Zehra anne, insallah size de yaparim birgun :)

      Sil
  3. Merhaba benim hazirdan yulafli unum var acaba ondan da olurmuki bilemedim.yinede emin olmadigim icin sizin dediginiz gibi deneyecegim yapinca resimleyip ig.a koyarim insallah taglerim sizide:))tarifleriniz icin çok Tesekkurler yenilerini bekliyoruz...sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yulafli undan hic denemedigim icin bilmeyecegim malesef :( yaptiniz mi merak ettim, afiyet olsun...

      Sil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık, kutunuzda çok güzelmiş :) bloğuma beklerim http://akaree.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Nur hanim, ins ilk firsatda blogunuzu ziyaret edecegim, selamlar

      Sil
  6. Ellerinize saglik cok nefis bir tarif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, evet gercekten de cok guzel bir tarif tavsiye ederim.

      Sil
  7. Canim birazdan tarifini Omer Selimle deneyecegiz. Yarin ogretmenlerine hediye olarak goturecek. Senin tariflerine guvenim tam ;) guzel olacagina inaniyorum. Hulya'ya da sana da tesekkurler

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers